درخواست چین برای کاهش تحریم‌ها علیه سوریه جنگ‌زده

درخواست چین برای کاهش تحریم‌ها علیه سوریه جنگ‌زده
رئیس جمهور چین گفت که کشورش خواهان فروگذاری تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه است.
کد خبر : ۱۵۵۳۸۰

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز؛ شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین درخواست کاهش تحریم‌ها علیه کشور جنگ‌زده سوریه را از کشور‌های غربی داشته و در عین حال آمادگی چین برای بازسازی این کشور را اعلام کرده است.

 

صحبت‌های مطرح شده در نشستی در شهر هنگ‌ژو چین، باعث شهرت و گسترش بیشتر حزب بشار اسد در سوریه شده که می‌تواند به این کشور در راستای بازگشت به مجامع جهانی کمک کند.

 

همچنین، چین به واسطه منابع خبری رسمی خود عنوان می‌کند که مخالف حضور و اعمال قدرت کشور‌های فرامنطقه‌ای در مسائل داخلی سوریه بوده و براین اساس خواهان فروگذاری تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه است.

 

رئیس جمهور چین خطاب به بشار اسد تاکید کرد: چین در راستای بازسازی سوریه از خاکستر جنگ، در قالب یک «همکاری استراتژیک» اقتصادی اظهار امادگی می‌کند. سوابق همکاری سوریه و چین، در مواردی همچون طرح کمربند چین در ۲۰۲۲ نشان می‌دهد روابط اقتصادی دو کشور و دیدگاه آن‌ها مشترک است.

 

 در لغتنامه دیپلماسی چین، «همکاری استراتژیک» به معنای موضع‌گیری نزدیک‌تر دو کشور در روابط منطقه‌ای و بین‌المللی، شامل حمایت‌های نظامی است.

 

از زمان شروع جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱ تحریم‌های امریکا و کشور‌های غربی علیه سوریه به تدریج افزایش یافت تا از این طریق فشار‌ها بر روی حکومت بشار اسد بیشتر شود. بدین ترتیب فشار تحریم‌ها مزید بر علت شد تا منجر به مرگ هزاران نفر و بی‌خانمان شدن میلیون‌ها نفر شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر