قیمت طلای جهانی؛ دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲/ احتیاط سرمایه‌گذاران فلز گرانبها با احتمال افزایش نرخ بهره

قیمت طلای جهانی؛ دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲  احتیاط سرمایه‌گذاران فلز گرانبها با احتمال افزایش نرخ بهره
قیمت اونس طلا جهانی در هفته گذشته افزایش ۰.۲۱ درصدی را تجربه کرد؛ اما صحبت‌های سران فدرال رزرو صاحبان سرمایه را محتاط کرد.
کد خبر : ۱۵۵۴۱۳

به گزارش خبرنگار ایبِنا،  به نقل از رویترز قیمت اونس طلای جهانی در هفته گذشته افزایش ۰.۲۱ درصد را تجربه کرد. با شروع هفته جدید، اما صحبت‌های سران بانک مرکزی آمریکا در مورد افزایش‌های احتمالی آتی در نرخ بهره اوراق خزانه، جهت کنترل بیشتر تورم سبد خانوار، صاحبان سرمایه را محتاط کرد.

 

قیمت لحظه‌ای اونس طلا جهانی ثبات نسبی را در قیمت ۱۹۲۳.۳۲ دلار تجربه کرد. اما قیمت‌های بازار آتی طلا، با کاهش ۰.۱۵ درصدی به قیمت ۱۹۴۲.۶۵ دلار سقوط کرد.

 

قیمت دلار نیز در اوج شش ماهه خود بوده و بازار اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا نیز در حوالی بالاترین بازدهی ۱۶ ساله قرار دارد.

 

هشدار‌های سران بانک مرکزی آمریکا در خصوص احتمال افزایش‌های آتی در نرخ‌های بهره، حتی پس از اتفاق نظر بر روی ثبات نرخ‌ها در هفته گذشته، بازیگران بازار را هشیار نگاه داشته است. همچنین یکی از سیاستگذاران بانک مذکور عنوان داشتند: افزایش نرخ‌های بهره تا پایان جنگ تورمی و ثبات نسبی قیمت‌ها ادامه خواهد یافت.

 

افزایش نرخ‌های بهره دلار میتواند خریداران سایر دارایی‌های بدون بازده بهره دلاری را سرخورده کرده و بدین طریق ارزش دلار را احیا و حفظ نماید.

 

در کنار مسائل مطروحه در خصوص بانک مرکزی آمریکا، طبق پرشسنامه منتشر شده در ماه‌های اخیر؛ بازار‌ها انتظار احیا ارزش یورو، به علت رکود نسبی منطقه یورو و عدم اطمینان‌های موجود، تا مدت مدیدی ندارند.

 

توجه دیگر سرمایه‌داران حوزه به سوی چانه زنی بانک مرکزی آمریکا با دولت، با آستانه بررسی ۸ مهر مصادف با ۳۰ سپتامبر، بر سر جلوگیری از تعدیل نیرو و سرمایه است.

 

بانک مرکزی ژاپن نیز با سیاست نرخ بهره‌های بسیار نازل، به انتظارات تورمی ین دامن زد و پیش بینی‌ها را حول تورم ۲٪ سوق داد.

 

در فلزات گرانبها؛ قیمت هر اونس نقره با کاهش ۰.۳ درصدی به قیمت ۲۳.۴۹ دلار رسید و قیمت اونس پلاتین نیز با ۱ درصد کاهش به ۹۴۰.۳ دلار افت کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر