وضعیت نگران کننده خطر افزایش رکود در بریتانیا

وضعیت نگران کننده خطر افزایش رکود در بریتانیا
اس اند پی گلوبال اعلام کرد که تولید بخش خصوصی بریتانیا در ماه سپتامبر کاهش یافته و شرکت‌ها را بر آن داشته تا کارکنان خود را تعدیل کنند.
کد خبر : ۱۵۵۴۱۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، بر اساس داده‌های منتشر شده اس اند پی گلوبال، شرکت‌های بخش خصوصی بریتانیا، فارغ از قرنطینه‌های همه‌گیری کرونا، نیروی کار خود را از زمان بحران مالی جهانی بسیار سریع تعدیل نموده اند. آخرین شاخص (PMI) اس اند پی برای بریتانیا از ۴۸.۶ در ماه آگوست تا ۴۶.۸ کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح در ۳۲ ماه گذشته رسید. به گفته اس اند پی، این رقم بسیار پایین‌تر از ۵۰ بود که رشد اقتصادی را از انقباض مجزا کرده و کمتر از انتظار اقتصاددانان بود.

کریس ویلیامسون، اقتصاددان ارشد کسب و کار اس اند پی، هشدار داد: نتایج ناامیدکننده نظرسنجی PMI برای ماه سپتامبر به این معنی است که احتمال رکود اقتصادی در بریتانیا بسیار بالا به نظر می‌رسد. کاهش شدید تولید که با داده‌های PMI نشان داده می‌شود با کوچک شدن تولید ناخالص داخلی با نرخ سه‌ماهه بیش از ۰.۴ درصد مطابقت دارد و رکود گسترده‌ای که به امید کمی برای بهبودی قریب‌الوقوع اشاره می‌کند.

به گفته اس اند پی، بازار کار بریتانیا با تحول ناگهانی روبرو است و شرکت‌ها را وادار کرده تا کارکنان خود را طی سریع‌ترین زمان ممکن پس از بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸، به استثنای همه‌گیری، اخراج کنند. ویلیامسون افزود: نگرانی عمده در چشم انداز تورم رشد دستمزد‌ها بوده است، اما با توجه به اینکه این نظرسنجی نشان دهنده رکورد کاهش اشتغال از سال ۲۰۰۹ است، توان تغییر دستمزد‌ها به سرعت در حال کاهش است. اس اند پی به این نتیجه رسید که به طور کلی، فعالیت‌های تجاری بخش خصوصی در بریتانیا با سریع‌ترین نرخ از ماه مارس ۲۰۰۹ کاهش یافته است در حالی که بحران هزینه زندگی و افزایش هزینه‌های استقراض باعث کاهش تقاضا شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر