در گفت‌وگو با ایبِنا مطرح شد؛

تحلیل‌پذیری بورس با سیاست تثبیت/ شاخص کل به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد می‌رسد

تحلیل‌پذیری بورس با سیاست تثبیت  شاخص کل به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد می‌رسد
تثبیت نرخ ارز، بورس را تحلیل پذیر‌تر می‌کند به طوری که از این به بعد رشد یا افت دسته جمعی بازار سرمایه را کمتر شاهد خواهیم بود.
کد خبر : ۱۵۵۴۴۵

آراد پورکار، کارشناس بازار سرمایه، در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به آمارهای مثبت اقتصادی در سال جاری اعم از نرخ رشد اقتصادی و همچنین رشد تولید، اظهار کرد: همه این موارد حاکی از این است که عملکرد شرکت‌های بورسی خوب بوده است و برهمین اساس انتظار تقویت شاخص کل بورس را نیز داریم.


پورکار با اشاره به اینکه یکی از دلایل رشد بازار سرمایه، همین رشد اقتصادی و رشد تولید شرکت‌های بورسی است، گفت: بهبود شرایط اقتصادی موجب خواهد شد تا پایان امسال شاخص کل بورس بین کانال سه میلیون واحدی تا کانال سه میلیون و ۵۰۰ هزار واحد قرار گیرد.


این تحلیلگر بازار‌های مالی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال شاهد ثبات نرخ ارز در بازار بوده‌ایم، گفت: ثبات نرخ ارز برای سهام‌هایی که دلاری نیستند، منافع خوبی را فراهم خواهد کرد، اما برای سهام‌هایی که ماده اولیه آن‌ها دلاری و قیمت گذاری این صنایع دستوری است، احتمالا تغییراتی ایجاد خواهد کرد.


وی اضافه کرد: سیاست تثبیت، بازار سرمایه و اقتصاد ایران را تحلیل پذیر‌تر می‌کند به طوری که از این به بعد رشد دسته جمعی و یا افت دسته جمعی بازار را کمتر شاهد خواهیم بود، چرا که بازار تحلیل پذیر شده است.


پورکار در پایان با اشاره به این که رشد تولید شرکت‌های بورسی قابل توجه بوده و از طرف دیگر میزان انبار محصولات شرکت‌های بورسی نیز کاهش یافته است، گفت: این موضوع نشان می‌هد که فروش شرکت‌های بورسی بیشتر شده و این فروش‌ها به دو صورت فروش داخلی و فروش صادراتی تداوم دارد و مسلما با افزایش فروش انتظار بهبود سود آوری شرکت‌های بورسی را داریم.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر