تمرکز بازار بر کاهش عرضه، قیمت نفت را بالا برد

تمرکز بازار بر کاهش عرضه، قیمت نفت را بالا برد
در حالی که بازار‌ها بر کاهش عرضه سوخت زمستان تمرکز کردند، قیمت نفت در معاملات اولیه روز چهارشنبه افزایش یافت.
کد خبر : ۱۵۵۴۹۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، بهای معاملات آتی نفت برنت تا ساعت ۳:۴۵ صبح به وقت تهران با ۳۳ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش به ۹۴.۲۹ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که بهای معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۱ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش تا ۹۰.۷ دلار رسید. داده‌های صنعت نشان داد که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته تا حدود ۱.۶ میلیون بشکه، برخلاف انتظار تحلیلگران برای کاهش حدود ۳۰۰ هزار بشکه‌ای افزایش یافت. با این حال، بازار همچنان نگران کاهش ذخایر نفت خام ایالات متحده در مرکز ذخیره سازی کوشینگ، اوکلاهما، تا زیر سطح حداقل هستند.

کاهش بیشتر در کوشینگ، نقطه تحویل معاملات آتی نفت خام آمریکا هم می‌تواند فشار صعودی جدیدی بر بازار‌های نفت ایجاد کند، در حالی که کاهش عرضه اوپک پلاس، آن را تشدید می‌کند. داده‌های دولت ایالات متحده در مورد ذخایر نفت در ساعت ۶ عصر امروز منتشر می‌شوند. در حالی که برخی از تحلیل گران انتظار دارند که تعمیرات فصلی پاییز پالایشگاه‌ها کمی به افزایش ذخایر نفت خام کمک کند، برخی دیگر نگران هستند که تقاضای بالای صادراتی می‌تواند تعداد بشکه‌ها را کاهش دهد.

از جانب تقاضا، در حالی که روسیه ممنوعیت صادرات بنزین و گازوئیل خود را در این هفته کاهش داد، ممنوعیت صادرات دیزل و بنزین با کیفیت بالا همچنان پابرجاست. صادرات محصولاتی که قبلاً توسط راه‌آهن روسیه و ترانسنفت پذیرفته شده می‌تواند ادامه یابد، در حالی که گازوئیل و سوخت با سولفور بالاتر که برای ذخیره‌سازی استفاده می‌شود از این ممنوعیت مستثنی خواهند بود. نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس احتمال اینکه فدرال رزرو بالقوه نرخ بهره را یک چهارم درصد بیشتر افزایش دهد و سپس هزینه‌های استقراض را آنقدر طولانی نگه دارد که تورم را در یک دوره زمانی معقول تا هدف ثابت نگه دارد، حدود ۶۰ درصد تخمین زد.

نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان نشان داد که بانک انگلستان چرخه انقباض خود را به پایان رسانده و احتمالاً نرخ بهره را حداقل تا ماه جولای روی ۵.۲۵ درصد نگه خواهد داشت، اگرچه اقلیت قابل توجهی گفتند که امسال مجدداً نرخ بهره را افزایش خواهند داد. نرخ بهره بالاتر هزینه‌های استقراض را افزایش می‌دهد که می‌تواند رشد اقتصادی را کاهش داده و تقاضای نفت را کاهش دهد.

 

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر