پیش بینی درآمد ۱۱۴ میلیارد دلاری هوش مصنوعی برای روسیه

پیش بینی درآمد ۱۱۴ میلیارد دلاری هوش مصنوعی برای روسیه
پیش بینی می‌شود هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ معادل ۱۱۴ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی برای روسیه به همراه داشته باشد.
کد خبر : ۱۵۵۵۲۲

به گزارش ایبِنا به نقل از تاس، دفتر دیمیتری چرنیشنکو، معاون نخست وزیر روسیه، اعلام کرد که فناوری هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ معادل ۱۱ تریلیون روبل برابر با ۱۱۴ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی این کشور اضافه می‌کند.

این بیانیه می‌گوید: به لطف راهبرد‌های تعیین‌شده با حداکثر سرمایه‌گذاری طی ۵ سال آینده، پیش‌بینی می‌شود استفاده از هوش مصنوعی ۱۱.۲ تریلیون روبل به تولید ناخالص داخلی روس اضافه کند.

میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه، اعلام کرده که برخی کشور‌ها در تلاش هستند تا جلوی دستیابی روسیه به فناوری‌های جدید از جمله هوش مصنوعی را بگیرند، اما تولیدکنندگان داخلی روسیه توانسته‌اند خود را با تحریم‌ها وفق دهند.

وی گفت: امروز بازیگران بین‌المللی برای رسیدن به برتری در حوزه فناوری با یکدیگر رقابت می‌کنند و در این مسیر راهبر‌های ناعادلانه در رقابت بین این کشور‌ها به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. آن‌ها می‌خواهند جلوی دسترسی روسیه به فناوری‌های پیچیده را بگیرند، اما تولیدکنندگان ما توانسته‌اند خود را با شرایط همگام کنند.

به گفته این مقام روسی، دولت این کشور ۵.۲ میلیارد روبل معادل ۵۴ میلیون دلار برای توسعه فناوری هوش مصنوعی در بودجه فدرال در نظر گرفته است.

وی تأکید کرد فقط طی سال گذشته بازار فناوری هوش مصنوعی در روسیه ۱۸ درصد رشد کرد و به ۶۵۰ میلیارد روبل برابر با ۶.۷۴ میلیارد دلار رسیده است.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر