در گفتگو با ایبنا مطرح شد؛

رشد تولید، حاشیه سود شرکت‌های بورسی را افزایش داد/ بازار سهام ارزنده است

رشد تولید، حاشیه سود شرکت‌های بورسی را افزایش داد  بازار سهام ارزنده است
شاخص کل بازار سرمایه تا پایان سال کانال دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی را فتح می‌کند.
کد خبر : ۱۵۵۵۹۳

پژمان خلیلی، کارشناس بازار سرمایه، در گفتگو با خبرنگار ایبنا با اشاره به این که در بهار امسال نرخ رشد اقتصادی به ۶.۲ درصد رسید که سه برابر رشد اقتصادی بهار سال گذشته است و از طرف دیگر رشد تولید در مرداد ماه امسال ۹ درصد ثبت شده است، گفت: این موارد نکات مثبت و تاثیر گذاری در آینده بازار سرمایه کشور محسوب می‌شود.


این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که حاشیه سود یکی از مواردی است که در رشد تولید اهمیت دارد، گفت: شاهد هستیم که با افزایش تولید، حاشیه سود شرکت‌های بورسی نیز بهبود یافته است.


این تحلیل گر بازار‌های مالی عنوان کرد: اگر به گذشته بازار سهام نگاهی بیندازیم، به طور معمول پس از یک دوره رشد، شاهد اصلاح قیمتی و اصلاح زمانی خواهیم بود.


خلیلی تصریح کرد: در حال حاضر اصلاح قیمتی در بازار سهام به اتمام رسیده و دیگر اصلاحی در این بخش نخواهیم داشت، اما به نظر می‌رسد که اصلاح زمانی همچنان ادامه دار باشد.


خلیلی ابراز کرد: بنده پیش‌بینی می‌کنم که به زودی شاهد یک رشد دیگر در بازار سهام باشیم، اما نمی‌توان مشخص کرد که شاخص کل بورس تا کجا به رشد خود ادامه خواهد داد، بنابراین باید گام به گام با بازار سهام پیش برویم، چرا که در این شرایط نمی‌توان بازار را به صورت بلند مدتی پیش بینی کرد.


این فعال بازار سرمایه با تاکید براینکه احتمال می‌دهم که شاخص کل بازار سرمایه تا پایان سال کانال دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی را فتح کند؛ اظهار کرد: وضعیت بنیادی شرکت‌های بورسی نشان می‌دهد که بازار سرمایه ارزنده است.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر