صعود سود خالص بخش بانکی ترکیه

صعود سود خالص بخش بانکی ترکیه
سود خالص بخش بانکی ترکیه از ماه ژانویه تا ماه آگوست ۳۹ درصد صعود کرد.
کد خبر : ۱۵۵۶۰۹

به گزارش ایبنا به نقل از اکونومیک، مجموع دارایی‌های بخش بانکی ترکیه تا پایان ماه آگوست به ۷۰۰.۷ میلیارد دلار رسید که ۵۶.۷۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ثبت کرده است.

ناظر بانکی ترکیه اعلام کرد که بخش بانکی ترکیه در دوره ژانویه تا آگوست ۳۵۰.۵۸ میلیارد لیر ترکیه (۱۳.۲ میلیارد دلار) سود خالص داشته است.

بر اساس داده‌های آژانس تنظیم مقررات و نظارت بانکی (BRSA)، سود خالص این بخش در دوره هشت ماهه اول، سالانه ۳۹ درصد افزایش یافته است.

این گزارش نشان داد که کل دارایی‌های این بخش نسبت به سال قبل ۶۰.۲ درصد افزایش یافته و به ۲۰.۳۳ تریلیون لیر ترکیه (۷۰۰.۶۷ میلیارد دلار) در پایان ماه آگوست رسیده است.

وام‌ها که بزرگترین زیرمجموعه دارایی‌ها هستند، ۱۰.۴۴ تریلیون لیر ترکیه (۳۹۳.۵۶ میلیارد دلار) بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۶.۷۵ درصد افزایش داشت.

در بخش بدهی‌ها، سپرده‌های نگهداری شده وام‌دهندگان ترکیه - بزرگترین اقلام بدهی - بالغ بر ۱۲.۹۳ تریلیون لیر ترکیه (۴۸۷.۲۸ میلیارد دلار) است که حدود ۶۷.۳ درصد نسبت به سال قبل صعود کرده است.

نسبت سرمایه نظارتی این بخش به دارایی‌های موزون شده به ریسک در پایان ماه گذشته ۱۸.۶۹ درصد، در حالی که نسبت وام‌های غیرجاری به کل وام‌های نقدی ۲.۳۸ درصد بود.

در مجموع ۵۴ وام‌دهنده دولتی/خصوصی/خارجی ازجمله بانک‌های سپرده، مشارکت و توسعه و سرمایه‌گذاری در ماه آگوست فعالیت بانکی داشتند. این بخش ۲۰۴هزار و ۴۹۷ کارمند دارد که از طریق ۱۱هزار و ۱۰۲ شعبه در ترکیه و خارج از این کشور خدمت‌رسانی می‌کند.

 

منبع: ایسنا

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر