افزایش ۷۳ درصدی تعداد میلیونر‌های ایران طی یک سال

افزایش ۷۳ درصدی تعداد میلیونر‌های ایران طی یک سال
افرادی که در ایران بیش از یک میلیون دلار ثروت داشتند در ۲۰۲۲ به ۲۴۶ هزار نفر رسیده که نسبت به سال قبل ۷۳ درصد افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۵۵۶۹۰

به گزارش ایبنا، شرکت خدمات مالی و بانکداری سوئیس موسوم به «یو بی اس» در گزارش «ثروت جهانی ۲۰۲۳» به بررسی وضعیت ثروت در جهان می‌پردازد.

 

این گزارش که چهاردهمین گزارش از این دست است برای نخستین بار با همکاری بانک کردیت سوئیس منتشر شده است.

 

براساس آمار این موسسه بین‌المللی، تعداد افرادی که در ایران که بیش از یک میلیون دلار ثروت داشته‌اند در سال ۲۰۲۲ به ۲۴۶ هزار نفر رسیده است.

 

تعداد این افراد در سال ۲۰۲۱ در ایران ۱۴۲ هزار نفر بوده است که افزایش ۱۰۴ هزار نفری طی یک سال و افزایش ۷۳ درصدی را نشان می‌دهد.

 

افزایش ۷۳ درصدی تعداد میلیونر‌های ایران طی یک سال

 

ایران در میان کشور‌های مورد بررسی از این نظر رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

 

برزیل با افزایش ۱۲۰ هزار نفری در تعداد میلیونرهایش، در جایگاه نخست قرار دارد. تعداد میلیونر‌های برزیل در سال ۲۰۲۲ برابر با ۴۱۳ هزار نفر بوده است.

 

به لحاظ افزایش تعداد میلیونر‌ها در سال ۲۰۲۲، رتبه‌های سوم تا دهم به کشور‌های نروژ، مکزیک، روسیه، اتریش، عربستان، سنگاپور، امارات و هلند اختصاص دارد.

 

آمریکا در این گزارش، کشوری است که در سال ۲۰۲۲ بیشترین تعداد میلیونر را از دست داده است. این کشور در سال ۲۰۲۱ معادل ۲۴ هزار و ۴۸۰ میلیونر داشته که این رقم در سال بعد به ۲۲ هزار و ۷۱۰ نفر کاهش یافته است یعنی هزار و ۷۷۰ نفر از تعداد میلیونر‌های این کشور کاسته شده است.

 

به لحاظ کاهش تعداد میلیونرها، ژاپن و انگلیس به ترتیب بعد از آمریکا قرار دارند. پس از این ۳ کشور، استرالیا، کانادا، آلمان، ایتالیا، سوئد، تایوان و نیوزیلند قرار دارند.

 

در سال گذشته میلادی ۶۲ هزار و ۸۹۹ نفر در جهان میلیونر بوده‌اند که این تعداد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش ۳ هزار و ۵۰۸ نفری داشته است.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر