12 مهر 1402 - 13:30

تداوم ثبات بازار ارز به پشتوانه منابع ارزی آزاد شده

تداوم ثبات بازار ارز به پشتوانه منابع ارزی آزاد شده
عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس گفت: با آزادسازی دارایی‌های بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی شاهد تداوم روند تثبیت در بازار ارز هستیم.
کد خبر : ۱۵۵۷۳۲

به گزارش ایبنا، محمدرضا دشتی اردکانی با اشاره به آزادسازی منابع ارزی ایران و واریز به حساب بانک‌های ایرانی در قطر اظهار داشت: با ورود منابع جدید ارزی به اقتصاد کشورمان قطعا شاهد تداوم روند تثبیت و استمرار آرامش در بازار ارز خواهیم بود.

 

وی افزود: دولت‌ها در گذشته اقدام به استقراض از بانک مرکزی می‌کردند و حتی این میزان ارز در کره جنوبی را دولت قبل استفاده کرده بود بنابراین این منابع جدید که به تازگی در حساب بانک‌های ایرانی در قطر واریز شد به عنوان پشتوانه پول ملی در بانک مرکزی ذخیره خواهد شد که به مدیریت بهتر بازار ارز کمک خواهد کرد. 

 

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: قطعاً تثبیت در بازار ارز ثبات در سایر بازار‌ها را نیز در پی دارد و در سایه این آرامش و ثبات ما می‌توانیم رونق در بخش تولید را هم تجربه کنیم.

 

دشتی اردکانی اضافه کرد‌: با رشد و رونق تولید در سایه ثبات ایجاد شده در بازار ارز شاهد افزایش توان خرید مردم و بالا رفتن ارزش پول ملی و بهبود وضعیت معیشتی مردم خواهیم بود که این مسئله در میان مدت دور از دسترس نیست.

 

همچنین ۶ مهر امسال بود که اعلام شد در چارچوب توافقات مسئولان بانک‌های مرکزی ایران و قطر، جلسه تخصصی مسئولان دو بانک قطری و ۶ بانک ایرانی در دوحه برگزار و بر اساس دستور کار مشخص، استفاده از منابع ارزی منتقل‌شده به ۶ بانک ایرانی در قطر وارد مرحله عملیاتی شد.

 

 در دیدار مشترک روز ۵ مهر امسال رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان و رئیس بانک مرکزی قطر، توافقات لازم در خصوص شروع عملیات بانکی به منظور استفاده از منابع ارزی منتقل شده به ۶ بانک ایرانی در قطر به عمل آمد؛ در دیدار فرزین با شیخ بندر بن‌محمد آل ثانی رئیس‌کل بانک مرکزی قطر، همچنین راهکار‌های توسعه روابط مالی و بانکی دو کشور را مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

 

در این نشست روسای‌کل بانک‌های مرکزی جمهوری اسلامی ایران و قطر با اشاره به ظرفیت‌های بی‌شمار اقتصادی و زمینه‌های متنوع همکاری‌های تجاری بین ایران و قطر، بر ضرورت افزایش همکاری‌های پولی، بانکی و مالی دو کشور تاکید کردند.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر