افزایش غافلگیرکننده فقر در آمریکا

افزایش غافلگیرکننده فقر در آمریکا
نرخ فقر در آمریکا بیشترین افزایش یکساله خود را در تاریخ این کشور داشته است.
کد خبر : ۱۵۵۷۷۶

به گزارش ایبنا، وبگاه تایم در گزارشی آورده است: نرخ فقر در آمریکا بیشترین افزایش یکساله خود را در تاریخ این کشور داشته است. بر اساس داده‌های مربوط به ۲۰۲۲ میلادی که اداره سرشماری آمریکا به تازگی منتشر کرده است، ۱۲.۴ درصد از آمریکایی‌ها در حال حاضر در فقر زندگی می‌کنند که این میزان در مقایسه با آمار مربوط به سال ۲۰۲۱ میلادی (۷.۴ درصد) افزایش یافته است. فقر کودکان آمریکایی نیز در سال گذشته میلادی، بیش از دو برابر شده و از ۵.۲ درصد در سال پیش از آن به ۱۲.۴ درصد رسیده است.

 

 

افزایش غافلگیرکننده فقر در آمریکا

 

 

نرخ فقر آمریکا بیشترین افزایش یکساله در تاریخ را داشته است؛ اما برخی از مناطق با مشکلات بسیار بیشتری روبه‌رو هستند.

 

خط فقر در آمریکا اکنون ۱۳۵۹۰ دلار برای افراد مجرد و ۲۳۰۳۰ دلار برای یک خانواده سه‌نفره است. داده‌های جدید نشان می‌دهد که ۳۷.۹ میلیون نفر در سال ۲۰۲۲ میلادی در فقر زندگی می‌کردند.

آمریکا در دو سال گذشته پیشرفت‌هایی چشمگیر در کاهش فقر تجربه کرده بود.

برنامه‌های حمایت اجتماعی از جمله افزایش اعتبار مالیاتی کودکان، میلیون‌ها آمریکایی را از فقر نجات داده و کمک‌های مستقیم به خانواده‌های کم‌درآمد ارائه کرده بود؛ اما، چنین برنامه‌هایی موقت بودند.

پایان برنامه‌های حمایتی از سوی دولت، تنها دلیل افزایش چشمگیر فقر در آمریکا نیست؛ بلکه تورم و به طور کلی افزایش هزینه‌های زندگی مشکلات مالی جدیدی را برای خانواده‌ها ایجاد کرد.

هزینه اقلام ضروری مانند غذا و مسکن در آمریکا در سال گذشته به شدت افزایش یافت.

کالیفرنیا، فلوریدا و می‌سی‌سی‌پی سه ایالت با بالاترین درصد ساکنان فقیر هستند. اقتصاددانان معمولاً ترکیب این مناطق را با هم در نظر نمی‌گیرند.

 

 

افزایش غافلگیرکننده فقر در آمریکا

 

 

کالیفرنیا، فلوریدا و می‌سی‌سی‌پی بالاترین نرخ فقر را در میان ایالت‌های آمریکا دارند.

 

بخش عمده فقر در کالیفرنیا به شهرستان‌های شمالی این ایالت مربوط می‌شود که محل زندگی افرادی است که به کشاورزی، کار در معدن و کار‌های تولیدی اشتغال دارند. هزینه‌های بالا در سراسر این ایالت نرخ فقر در شهر‌های سانفرانسیسکو و لس‌آنجلس را افزایش داده است به صورتی که ۴.۵ میلیون نفر در فقر زندگی می‌کنند.

افزایش نرخ فقر در فلوریدا تا حد زیادی در سراسر این ایالت رخ می‌دهد؛ مثلاً در شهرستان گدسدن، از هر چهار نفر یکی و از هر پنج کودک، دو تَن در فقر زندگی می‌کنند.

فقر در می‌سی‌سی‌پی در یک منطقه متمرکز نیست، بلکه در سراسر این ایالت گسترده است. مناطقی که بالاترین نرخ فقر را دارند در اطراف رودخانه می‌سی‌سی‌پی متمرکز شده‌اند و بیشترین جمعیت سیاه‌پوست را در خود جا داده‌اند. ساکنان فقیر سیاه‌پوست می‌سی‌سی‌پی سه برابر ساکنان سفیدپوست این ایالت هستند.

فقر در آمریکا منعکس‌کننده نابرابری است که خانواده‌های این کشور را آزار می‌دهد. مردم مناطق خاصی از آمریکا بسیار بیش از سایرین متحمل این درد می‌شوند؛ اما این روند رو به افزایش جدید ممکن است چالش‌های مداومی را برای سایرین نیز ایجاد کند.

در ۳ سال گذشته مشخص شد که در صورت حمایت فدرال، فقر تا چه اندازه کاهش می‌یابد، اما اکنون، داده‌ها نشان می‌دهد که پس از قطع این حمایت‌ها چه اتفاقی می‌افتد.

 

 

افزایش غافلگیرکننده فقر در آمریکا

 

 

نرخ فقر سیاه‌پوستان و لاتین‌تباران در دهه گذشته رو به کاهش بود، اما دستاورد‌ها در حال حاضر در حال ناپدید شدن هستند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر