15 مهر 1402 - 13:30
در گفت‌وگو با ایبنا مطرح شد؛

گشایش‌های جدید ارزی در سایه دیپلماسی فعال بانک مرکزی

گشایش‌های جدید ارزی در سایه دیپلماسی فعال بانک مرکزی
آزادسازی منابع ارزی ایران در سایه دیپلماسی فعال دولت سیزدهم و بانک مرکزی اتفاق مبارکی است که گشایش‌های اقتصادی به همراه دارد.
کد خبر : ۱۵۵۸۱۱

محمدرضا دشتی اردکانی؛ عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا اظهار کرد: آزادسازی منابع ارزی ایران در سایه دیپلماسی فعال دولت سیزدهم و بانک مرکزی اتفاق مبارکی است که گشایش‌های اقتصادی به همراه داشته و دارد.

 

وی با اشاره به برطرف شدن موانع قضایی برای دسترسی به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های ارزی بانک مرکزی در لوکزامبورگ گفت: در سایه دیپلماسی فعال دولت سیزدهم و بانک مرکزی شاهد آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشورمان در کشور‌های مختلف هستیم که می‌تواند تاثیر مثبتی در بازار ارز داشته باشد.

 

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: پس از آزادسازی ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران در کشور کره جنوبی دارایی‌های بلوکه شده ایران در لوکزامبورگ نیز با حکم قضایی در این کشور آزاد شد و در اختیار بانک مرکزی قرار گرفت.

 

دشتی اردکانی اظهار کرد: خوشبختانه شاهد گسترش دیپلماسی در سطوح مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی با کشور‌های همسایه همچون ترکیه، عراق، عربستان، قطر و. هستیم که این اقدام ثمرات اقتصادی زیادی را برای ما به همراه داشته است.

 

این نماینده خانه ملت تصریح کرد: آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده یکی از ثمرات گسترش روابط اقتصادی با کشور‌های مختلف است و ما می‌توانیم در سایه گسترش این روابط ضمن افزایش مبادلات اقتصادی زمینه را برای ورود ارز به کشور نیز فراهم کنیم.

 

وی افزود: امیدواریم روندی که در گسترش تعاملات اقتصادی با کشور‌های مختلف و در سایه آن آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده آغاز شده است ادامه یابد و ما با قدرت حتی بیشتر نسبت به گذشته به گسترش روابط اقتصادی بپردازیم و مدیریت بهتری بر بازار ارز داشته باشیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر