یورش به پناهگاه امن طلا بعد از طوفان الأقصی

یورش به پناهگاه امن طلا بعد از طوفان الأقصی
درگیری در منطقه خاورمیانه، سرمایه‌گذاران را به پناهگاه امن طلا کشاند. در هفته جاری، بازارهای جهانی منتظر آمارهای تورم آمریکا است.
کد خبر : ۱۵۵۸۸۴

به گزارش خبرنگار ایبنا و به نقل از رویترز؛ در پی جنگ فلسطین و رژیم اشغالگر اسرائیل قیمت طلا بیش از یک درصد جهش داشت. معامله‌کنندگان برای تامین امنیت سرمایه به سمت بازار دارایی‌ها تمایل شدید دارند.


اسرائیل با حملات خود هزاران نفر را کشته و حماس از مرز‌ها گذشته و شهر‌های اسرائیل را در روز شنبه در نوردیده است.

 

نرخ بازار لحظه‌ای انس طلای جهانی، با افزایش ۰.۲ درصدی در قیمت ۱۸۵۱.۶ دلار قرار گرفت. در همان روز، بازار آتی طلا جهانی نیز با افزایش ۱.۱ درصدی به قیمت ۱۸۶۵.۴ دلار به ازای هر انس رسید.


مت سیمسون (Matt Simpson)، تحلیلگر City Index، گفت: پس از جنگ خاورمیانه در اخر هفته گذشته، طلا مجددا نقش پناهگاه امن را بازی می‌کند. انتظار می‌رود انس جهانی قیمت ۱۸۸۰ دلار را بشکند، اما بدون کاهش بازدهی اوراق خزانه‌داری، گذر از مرز ۱۹۰۰ دلاری بعید بنظر می‌رسد.

 

آتش منازعات می‌تواند در خاورمیانه مناقشات جدیدی را آغاز کند. این مسئله می‌تواند قیمت‌های نفت را بالا برده و در پی آن موجب تشدید نگرانی‌ها در خصوص از دست رفتن ارزش دلار باشد، بدین ترتیب نقش پناهگاه امن دارایی‌ها را پررنگ‌تر خواهد کرد.

 

در شمش رشد چشم‌گیری حادث نشد. به نظر می‌رسد انتشار داده‌های اقتصادی آمریکا و چشم‌انداز سخت‌گیری سیاست‌گذاری فدرال رزرو، از این رشد جلوگیری کرده است.


داده‌های بازار کار آمریکا در سپتامبر گویای افزایش اشتغالی بود که در هشت ماه اخیر بی‌سابقه است. گزارش تورم شاخص قیمتی مصرف کننده در هفته جاری منتشر خواهد شد. در صورتی که افزایش تورم گزارش شود، وضعیت برای یک افزایش دیگر در نرخ بهره هدف بانک مرکزی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

نرخ‌های بالاتر بهره، از جذابیت دارایی‌ها کاسته و هزینه فرصت نگهداری آن‌ها را افزایش خواهد داد. بدین طریق می‌تواند بر قیمت طلای جهانی اثر بگذارد.

 

در گروه فلزات گرانبها؛ قیمت هر انس نقره با کاهش ۰.۲ درصدی به ۲۱.۸ دلار رسید و قیمت انس پلاتین نیز با افت ۰.۹ درصدی در محدوده ۷۳۰.۲ دلار قرار گرفت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر