تولید صنعتی در آلمان سقوط کرد

تولید صنعتی در آلمان سقوط کرد
مطابق داده های رسمی تولید صنعتی در آلمان در ماه آگوست به پایین ترین سطح در سال جاری سقوط کرد.
کد خبر : ۱۵۵۹۴۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از راشاتودی، طبق آمار آلمان، تولید صنعتی این کشور برای چهارمین ماه متوالی در ماه آگوست با کاهش روبرو شد که در نتیجه رکود طولانی مدت فعالیت کارخانه‌ها است. تولید در این کشور نسبت به ماه جولای ۰.۲ درصد کاهش یافت که در نتیجه کندی ساخت‌وساز و افزایش قیمت انرژی بود که پایین‌ترین شاخص تولید ثبت‌شده در آلمان را در سال جاری نشان می‌دهد.

کارخانه‌های آلمان و به طور کلی اقتصاد این کشور، با ترکیب سمی تقاضای خارجی ضعیف از چین، کمبود کارگران ماهر، نرخ‌های بهره بالا و پیامد‌های طولانی‌مدت بحران انرژی در سال گذشته دست و پنجه نرم می‌کنند. مارکوس استیلمن، نماینده صنایع شیمیایی بزرگی مانند بی‌ای اس اف و ایوونیک، به بلومبرگ گفت: وضعیت فعلی جدی است و حال و هوای صنعت بد است. او به یک نظرسنجی در بخش شیمیایی اشاره کرد که نشان می داد این صنعت به دلیل تقاضای ضعیف و قیمت بالای انرژی همچنان رو به افول است.

این اظهارات پس از هشدار اخیر از جانب چندین شرکت صنایع شیمیایی آلمان مطرح شد که گفته بودند ممکن است مجبور شوند بخش‌هایی از تولید خود را به دلیل هزینه‌های غیرقابل تامین انرژی به خارج از کشور منتقل کنند. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا اذعان کرد که ضعف آلمان به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا بر کل این اتحادیه تاثیر گذاشته است. لاگارد در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه منتشر شد گفت: آلمان مدل اقتصادی خود را بر اساس منابع انرژی بسیار ارزان و بر اساس فرصت‌های صادراتی به دنیا، به ویژه به چین ساخته است.

کارشناسان می‌گویند چهارمین کاهش متوالی تولید صنعتی آلمان نگرانی‌هایی را در مورد چشم انداز اقتصادی این کشور در نیمه دوم سال جاری میلادی ایجاد می‌کند. مارتین آدمر از بلومبرگ پیش‌بینی کرد: در شرایط سخت‌تر تأمین مالی، تقاضای جهانی ضعیف و قیمت‌های بالاتر انرژی، احتمالاً تولید ناخالص داخلی در سه ماهه سوم کاهش یافته و ممکن است در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ رشد کمی داشته باشد. بر اساس برخی برآوردها، احتمالاً تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور در سه ماهه سوم ۰.۱ درصد کاهش یافته و پیش بینی می‌شود در کل سال ۲۰۲۳ تا ۰.۶ درصد کاهش یابد.

 

 

نویسنده: معصومه میرمعصومی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر