تحلیل بانک جهانی از اثرات جنگ غزه بر اقتصاد جهان

تحلیل بانک جهانی از اثرات جنگ غزه بر اقتصاد جهان
رئیس بانک جهانی گفت که درگیری بین اسرائیل و غزه یک شوک اقتصادی است و کاهش تورم را در بسیاری از اقتصاد‌های جهان دشوار می‌کند.
کد خبر : ۱۵۵۹۸۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، آجای بانگا، رئیس بانک جهانی به تازگی گفت که درگیری بین «اسرائیل» و غزه یک شوک اقتصادی «غیرضروری» جهانی است و در صورت گسترش آن، دستیابی به کاهش آرام تورم در بسیاری از اقتصاد‌ها را برای بانک‌های مرکزی دشوار خواهد کرد.

وی در حاشیه نشست سالانه بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در مراکش به رویترز تصریح کرد: این درگیری یک تراژدی انسانی و یک شوک اقتصادی است که ما آن را نمی‌خواهیم.

بانگا افزود: پس از اینکه بانک‌های مرکزی فرصت دستیابی به این هدف را احساس کردند، این درگیری کاهش آرام تورم را دشوار خواهد کرد.

رئیس بانک جهانی توضیح داد که تأثیر مستقیم اقتصادی این درگیری کمتر از تأثیر جنگ در اوکراین از سال گذشته است، زیرا درگیری بین اسرائیل و مقاومت فلسطین بر صادرات نفت، غلات و کود‌های شیمیایی تأثیری نمی‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد که این اثر از طریق بازار‌های مالی منتقل می‌شود و دارایی‌های دلاری به طور ناگهانی افزایش می‌یابد.

بنگا تاکید کرد: بانک جهانی به‌دلیل اینکه این نوار را «منطقه جنگی» تلقی کرد، به‌طور موقت فعالیت‌های خود در نوار غزه را به حالت تعلیق درآورد و تعدادی از کارکنان خود را تخلیه کرد، اما عملیات آن در سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری همچنان ادامه دارد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر