نگرانی آمریکا از وضعیت فعلی رژیم صهیونیستی/ رشد اقتصادی ایالات متحده مختل می‌شود؟

نگرانی آمریکا از وضعیت فعلی رژیم صهیونیستی  رشد اقتصادی ایالات متحده مختل می‌شود؟
وزیر خزانه داری آمریکا گفت: وضعیت امنیتی کنونی در رژیم صهیونیستی، رشد اقتصاد آمریکا را در سال جاری مختل می‌کند.
کد خبر : ۱۵۵۹۸۶

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از آناتول، اظهارات جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی که جزئیات آن توسط بلومبرگ گزارش شده بود، در زمانی بیان شد که ایالات متحده هشدار‌های خود را نسبت به بهره برداری از وضعیت رژیم صهیونیستی توسط هر یک از کشور‌های همسایه تشدید کرد.

یلن تاکید کرد: «جنگ ادامه دار بین رژیم صهیونیستی و حملاتی که از شنبه گذشته در معرض آن قرار گرفته است، نگرانی‌های بیشتری را برای اقتصاد آمریکا ایجاد می‌کند».

رژیم صهیونیستی که از آن به عنوان اقتصادی مبتنی بر فناوری بالا یاد می‌شود، حضور پررنگی از شرکت‌های خود در بازار‌های سهام آمریکا و اروپا دارد.

صندوق بین المللی پول هم روز سه‌شنبه پیش‌بینی رشد اقتصادی آمریکا در سال جاری را از ۰.۳ درصد به ۲.۱ درصد و در سال آینده از ۰.۵ درصد به ۱.۵ درصد افزایش داد، اما این برآورد‌ها پیش از تنش‌ها در خاورمیانه بود.

لازم به یادآوری است که سحرگاه روز شنبه، حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی در غزه عملیات «طوفان الاقصی» را در واکنش به تداوم حملات نظامیان و شهرک نشینان رژیم صهیونیستیی علیه مردم فلسطین، اموال و اماکن مقدس آن‌ها به ویژه مسجد الاقصی در قدس شرقی اشغالی، آغاز کردند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر