برنامه روسیه و اروپا برای تجارت گاز در ترکیه چیست؟

برنامه روسیه و اروپا برای تجارت گاز در ترکیه چیست؟
رئیس جمهور روسیه گفت: این کشور به ارسال گاز طبیعی به ترکیه از طریق پروژه‌های «تورنت ترکیه» و «جریان آبی» ادامه می‌دهد.
کد خبر : ۱۵۶۰۰۳

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از آناتول، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که کشورش و کشور‌های اروپایی به پروژه ایجاد یک پلت فرم الکترونیکی برای تجارت گاز طبیعی در ترکیه علاقه‌مند هستند.

پوتین روز چهارشنبه در یک بیانیه مطبوعاتی توضیح داد که مرکز گاز طبیعی که قرار است در ترکیه ایجاد شود، مورد توجه آذربایجان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ممکن است با پیشرفت کار، سایر کشور‌ها نیز به این پروژه بپیوندند، گفت: دوستان ترک ما، ما و همه کسانی که می‌خواهند منابع روسیه را در اروپا به دست آورند به این پروژه علاقه‌مند هستند.

وی تصریح کرد: از طریق پروژه‌های «تورنت ترکیه» و «جریان آبی» به انتقال موثر گاز طبیعی به ترکیه ادامه می‌دهند و می‌توان زیرساخت‌ها را در آینده توسعه داد.

در سپتامبر گذشته، در جریان دیدار رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین، همتای روس خود در شهر سوچی، ایده ایجاد مرکز گاز طبیعی در ترکیه تسریع شد.

ترکیه دارای زیرساخت‌های مهم گاز طبیعی از طریق خطوط لوله بلو استریم (از طریق دریای سیاه)، ترکیش استریم و خطوط لوله تاناپ (برای انتقال گاز آذربایجان به اروپا از طریق آناتولی) است.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: گاز روسیه ترکیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر