صعود قیمت نفت در پی تحریم‌های جدید آمریکا

صعود قیمت نفت در پی تحریم‌های جدید آمریکا
قیمت نفت روز جمعه پس از آن که آمریکا، برنامه تحریم‌ علیه صادرات نفت روسیه را تشدیدو باعث برانگیخته شدن هراس از محدودیت عرضه شد، افزایش یافت.
کد خبر : ۱۵۶۰۱۷

به گزارش ایبنا، بهای معاملات نفت برنت با ۵۰ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، به ۸۶ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶۴ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش، به ۸۳ دلار و ۵۵ سنت در هر بشکه رسید.

نفت برنت از ابتدای هفته جاری تاکنون، ۲.۳ درصد افزایش و شاخص نفت آمریکا، ۰.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد. هر دو شاخص دوشنبه هفته جاری، تحت تاثیر دورنمای احتمال اختلال در صادرات نفت خاورمیانه در پی درگیری میان مبارزان فلسطینی و رژیم صهیونیستی، افزایش چشمگیری پیدا کردند. اما در روز‌های بعد، بخشی از این رشد قیمت را واگذار کردند.

با این حال، آمریکا روز پنج شنبه، نخستین تحریم‌ها علیه مالکان نفتکش‌های حامل نفت روسیه که با قیمت بالاتر از مکانیزم سقف قیمت گروه هفت فروخته شده اند را وضع کرد. روسیه دومین تولیدکننده بزرگ نفت در جهان و صادرکننده بزرگ نفت است و تشدید سخت گیری آمریکا، ممکن است صادرات این کشور را محدودتر کند.

همچنین، اوپک روز پنج شنبه، پیش بینی خود از رشد تقاضای جهانی برای نفت را با اشاره به تاب آوری اقتصاد جهانی در سال میلادی جاری، بدون تغییر نگه داشت و رشد بیشتر تقاضای چین برای نفت را پیش بینی کرد.

بر اساس گزارش رویترز، دانیل هاینس، استراتژیست گروه ANZ در یادداشتی نوشت: بخش عرضه همچنان مورد توجه بازار نفت مانده است و قیمت‌ها در اوایل معاملات روز جمعه، تحت تاثیر اجرای سخت گیرانه‌تر تحریم‌های آمریکا، افزایشی شدند. همچنین، پیش بینی اوپک از کاهش ذخایر نفت به میزان سه میلیون بشکه در روز در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳، از قیمت‌ها پشتیبانی کرد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: قیمت نفت تحریم
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر