22 مهر 1402 - 15:14
مدیر ارشد IMF در دیدار با فرزین:

برنامه‌های اقتصادی ایران بهبود یافته است/ پرداخت منظم یارانه نقدی در جهت تحقق عدالت اجتماعی

برنامه‌های اقتصادی ایران بهبود یافته است  پرداخت منظم یارانه نقدی در جهت تحقق عدالت اجتماعی
رئیس‌کل بانک مرکزی در حاشیه اجلاس IMF، اجرای سیاست تثبیت اقتصادی را متضمن بهبود شاخص‌های پولی و فعالیت‌های اقتصادی اعلام کرد.
کد خبر : ۱۵۶۰۵۰

به گزارش ایبنا، محمدرضا فرزین؛ رئیس‌کل بانک مرکزی در دیدار با جیهاد آزور مدیر بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین‌المللی پول با اشاره به موفقیت‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران طی دو سال اخیر، اجرای سیاست تثبیت اقتصادی را متضمن بهبود شاخص‌های پولی و فعالیت‌های اقتصادی و تجاری اعلام کرد. 

 

وی در حاشیه اجلاس سالانه بین‌المللی صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در مراکش، در دیدار با جیهاد آزور مدیر بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین‌المللی پول با اشاره اقدامات بانک مرکزی در مهار تورم و افزایش ارزش پول ملی ایران در مقایسه با همسایگان سال‌های اخیر گفت: با اتخاذ سیاست‌های پولی مناسب از جمله محدود کردن همزمان ترازنامه بانک‌ها و استقراض دولت از بانک مرکزی و افزایش درآمد‌های حاصل از فروش نفت، شاخص رشد نقدینگی و تورم، مهار و کاهشی شده است.

فرزین با اشاره به افزایش رشد اقتصادی ایران در فصل بهار امسال به ۶.۲ درصد، کاهش ۱۵ درصدی شاخص بهای مصرف‌کننده (CPI) و همچنین کاهش شاخص بهای تولیدکننده (PPI) به حدود ۳۴ درصد گفت: وضعیت رشد اقتصادی و کنترل تورم با توجه به شاخص‌های موجود، امیدآفرین و مناسب‌تر از پیش‌بینی‌هاست.

بر اساس این گزارش، آزور؛ مدیر بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین‌المللی پول با اشاره به بهبود شاخص‌های اقتصادی ایران در سال‌های اخیر و اجرای سازوکار مثبت و دقیق برنامه‌های حمایتی از اقشار آسیب‌پذیر از جمله پرداخت منظم یارانه نقدی در جهت تحقق عدالت اجتماعی در ایران تصریح کرد: برنامه‌های اقتصادی ایران با وجود تمام چالش‌ها، بهبود یافته است.

بهبود شاخص‌های اقتصادی ایران فراتر از پیش‌بینی‌ها/ تضمین رشد شاخص‌های پولی و تجاری با اجرای سیاست تثبیت

 

بر اساس این گزارش، فرزین در حاشیه اجلاس سالانه صندوق بین المللی پول در مرکش با جمعی از روسای‌کل بانک مرکزی کشور‌های منطقه و گروه بریکس راجع به افزایش همکاری‌های پولی و بانکی دیدار و گفتگو می‌کند.

اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در سال ۲۰۲۳ به طور همزمان و از نهم تا پانزدهم اکتبر (۱۷ تا ۲۳ مهرماه ۱۴۰۲) در کشور مراکش برگزار می‌شود.

این نخستین بار در ۵۰ سال اخیر است که این اجلاس‌ها در قاره آفریقا برگزار می‌شوند.

برچسب ها: مراکش تثبیت IMF
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر