22 مهر 1402 - 20:40

دستاورد‌های هوش مصنوعی برای نخستین بار در گروه ملی انفورماتیک رونمایی خواهد شد

دستاورد‌های هوش مصنوعی برای نخستین بار در گروه ملی انفورماتیک رونمایی خواهد شد
مدیر عامل شرکت ملی انفورماتیک در پنل هوش مصنوعی: دستاورد‌های هوش مصنوعی برای نخستین بار در گروه ملی انفورماتیک رونمایی خواهد شد.
کد خبر : ۱۵۶۰۶۲

به گزارش ایبنا دکتر علیرضا ماهیار مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک در مراسم بزرگداشت روز فناوری هوش مصنوعی با اشاره به آخرین وضعیت کشور در حوزه هوش مصنوعی در مقایسه با سایر کشور‌های منطقه و جهان، به ضرورت توسعه عاجل برای سرمایه گذاری در این بخش اشاره کرد

دکتر علیرضا ماهیار مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک در مراسم بزرگداشت روز فناوری هوش مصنوعی با اشاره به آخرین وضعیت کشور در حوزه هوش مصنوعی در مقایسه با سایر کشور‌های منطقه و جهان، به ضرورت توسعه عاجل برای سرمایه گذاری در این بخش اشاره کرده و افزود: همانطور که بسیاری از معتبرترین موسسات تحقیقاتی و علمی نیز در دنیا توصیه کرده اند، ریسک سرمایه گذاری دیر هنگام با برنامه و مطالعات دقیق بسیار بیشتر از این است که همین امروز حتی با یک برنامه تکمیل نشده شروع کنیم، لذا باید با درک ضرورت این موضوع و تعجیل بیش از پیش در این زمینه اقدام کنیم.

مدیر عامل شرکت ملی انفورماتیک در ادامه به برنامه‌ها و اقدامات این بازوی اجرایی بانک مرکزی در حوزه فناوری‌های نوین اشاره داشته و افزود: گروه ملی انفورماتیک با توجه به جایگاه و ارتباط بی بدیلی که با بانک مرکزی و سایر بانک‌های حاکمیتی دارد، راهبر خوبی در این بخش برای صنعت بانکداری کشور خواهد بود و در همین راستا نیز برنامه‌های خوبی برای گسترش استفاده از هوش مصنوعی در کشور تدوین کرده ایم.

ماهیار با اشاره به پایه‌ریزی و برگزاری رویداد اینوتکنیک در بانک مرکزی و گروه ملی انفورماتیک، این رویداد را نخستین گام اجرایی بزرگ و رو به جلو از سوی حاکمیت دانست و تصریح کرد: در این رویداد که اولین دوره آن با محوریت هوش مصنوعی برگزار شد برای نخستین بار بانک مرکزی در دو حوزه نظارت و اقتصادی، مسائل و چالش‌های خود را به طور شفاف تشریح کرد و از فعالین و متخصصان درخواست شد تا روش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که می‌تواند در حل این چالش‌ها کمک کند را ارائه دهند. اتفاقا در این بخش پیشنهادات خوبی نیز دریافت شده که امیدواریم تا زمان برگزاری همایش نظام‌های پرداخت در پایان آبان ماه به جمع بندی کامل تری برسند و در آن رویداد طرح‌ها و دستاورد‌های حاصل از رویداد اینوتکنیک را به عموم فعالین صنعت ارائه خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک همچنین وعده داد: در همایش نظام‌های پرداخت امسال از محصول ویژه‌ای در بانکداری هوشمند رونمایی خواهیم کرد.

ایشان همچنین ضمن بیان منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در این حوزه با اشاره به سایر برنامه‌ها و اقدامات گروه ملی انفورماتیک در حوزه پیاده سازی روش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در صنعت بانکی کشور اعلام داشت: بر اساس مصوبه‌ای که اخیرا در شورای محترم پول و اعتبار به تصویب رسید، به زودی مجموعه‌ای با هدف پیاده سازی راهکار‌های هوش مصنوعی در صنعت بانکداری و پرداخت الکترونیکی ذیل گروه ملی انفورماتیک تشکیل خواهد شد.

ماهیار با تاکید بر اینکه ما در حوزه نرم‌افزار و فکرافزار در کشور دارای ظرفیت‌ها و مزایای رقابتی قابل توجهی هستیم و اتفاقاً در این بخش از بسیاری از کشور‌های دنیا در رتبه‌های بالاتری هستیم، تصریح کرد: باید از پتانسیل‌هایی که در این بخش‌ها داریم استفاده کنیم و با فراهم سازی زمینه اشتغال و توسعه، روند مهاجرت نیرو‌های متخصص داخلی را معکوس سازیم.

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک در پایان تاکید کرد: در گروه ملی انفورماتیک آمادگی سرمایه گذاری بر طرح‌های اثرگذار و مطالعات موثر در این حوزه وجود دارد و ما همواره از راهکار‌های توسعه صنعت بانکداری و پرداخت الکترونیکی خصوصا توسعه مبتنی بر هوش مصنوعی استقبال می‌کنیم.

گفتنی است پنل تخصصی مراسم بزرگداشت روز فناوری هوش مصنوعی چهارشنبه ۱۹ مهر با حضور علیرضا ماهیار، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت ملی انفورماتیک، حسین اسلامی، رییس هیات مدیره نصر تهران، محمدحسین سجادی نیری، مدیرعامل تکنوتجارت و محمد صبری دبیر رویداد در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.

فیلم و پخش زنده
بیشتر