08 آبان 1402 - 11:31
نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایبنا:

نوسانات قیمت ارز مهار شد/ نرخ دلار بر مدار کاهش

نوسانات قیمت ارز مهار شد  نرخ دلار بر مدار کاهش
نماینده مردم در مجلس گفت: نوسانات بازار ارز جنبه روانی دارد و فاقد علت اقتصادی است.
کد خبر : ۱۵۶۰۸۳

ابوالفضل ابوترابی؛ نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا با اشاره به نوسانات اخیر در بازار ارز گفت: این نوسانات در قیمت ارز جنبه روانی دارد و فاقد علت اقتصادی است.

وی افزود: اتفاقات منطقه و درگیری نظامی جبهه مقاومت با صهیونیست‌ها شرایط را ملتهب کرد و موجب نگرانی عده‌ای در بازار اقتصادی کشور شد به نحوی که این مسئله در چند هفته گذشته افزایش قیمت ارز در بازار را به دنبال داشت که البته این التهابات رو به کاهش است و ما شاهد روند کاهشی قیمت ارز در بازار هستیم.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازار ارز کشور چند ماهی است رنگ ثبات را به خود دیده اظهار کرد: آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشورمان در دیگر کشور‌ها و امکان انتقال پول حاصل از فروش نفت به داخل کشور باعث ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای بازار ارز شده و ثبات در نرخ‌ها را به دنبال داشته است.

ابوترابی خاطرنشان کرد: پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب در روزهای نخست درگیری در غزه، فضای روانی جامعه به سمتی هدایت شد که نوسانات بازار ارز را به دنبال داشت، اما با سخنرانی هوشمندانه و دقیق ایشان فضای بازار ارز رنگ و روی آرامش بیش از پیش را تجربه کرد.

وی افزود: همانطور که اشاره شد نوسانات اخیر در بازار ارز جنبه روانی داشت که شاهد هستیم در حال حاضر روند قیمت‌ها رو به کاهش است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر