یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

«ثبات بازار ارز» نقش بورس را در اقتصاد پر رنگ‌تر می‌کند

«ثبات بازار ارز» نقش بورس را در اقتصاد پر رنگ‌تر می‌کند
تثبیت نرخ ارز در ۷ ماهه گذشته بسیار حائز اهمیت بوده که تاثیر مثبتی بر رشد بازار سرمایه و بنگاه‌های اقتصادی نیز خواهد داشت.
کد خبر : ۱۵۶۲۰۲

سید جلال سیدی، تحلیلگر بازارهای مالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ شاهد اجرایی شدن سیاست تثبیت نرخ ارز بوده ایم که برگرفته از سیاست‌های پولی بانک مرکزی است و موجب شده پیش بینی پذیری در بازار سرمایه نیز تقویت شود. هرچقدر بتوانیم پیش‌بینی پذیری را در اقتصاد افزایش دهیم موجب خواهد شد تا ریسک سرمایه‌گذاری کاهش و بازده مورد انتظار سرمایه گذاران هم افزایش یابد.

 

وی تصریح کرد: در سیاست تثبیت، مسئله این نیست که نرخ ارز در چه قیمتی ایستاده باشد، بلکه بحث بر سر این موضوع است که نرخ ارز قابلیت پیش بینی پذیری داشته باشد تا بنگاه‌ها بتوانند در طرح‌ها و پروژه‌هایشان با یک اطمینان معقولی به فعالیت بپردازند که چه میزان منابع مورد نیازشان است و این منابع را از کجا می‌توانند تامین و در چه صورت می‌توانند بازپرداخت کنند.


این تحلیلگر بازار‌های مالی عنوان کرد: تثبیت نرخ ارز در ۷ ماهه گذشته بسیار حائز اهمیت بوده ؛ به طوری که منابع بیشتری به سمت طرح‌ها و پروژه‌ها سوق پیدا کرده است. این موضوع اثرگذاری مثبتی بر رشد اقتصادی و همچنین رشد بازار سرمایه خواهد داشت. 


سیدی در پایان تاکید کرد: امیدواریم با تداوم ثبات بازار ارز پیش بینی پذیری اقتصاد نیز تداوم داشته باشد تا نقش بازار سرمایه در نظام اقتصادی پر رنگ‌تر از قبل شود.

نویسنده: مرتضی ابراهیمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر