05 آبان 1402 - 14:00
در گفتگو با ایبنا مطرح شد؛

سرمایه‌گذاری در بازار هیجانی ارز اشتباهی بزرگ است/ لزوم مدیریت بهینه با رفع نیاز‌های خرد

سرمایه‌گذاری در بازار هیجانی ارز اشتباهی بزرگ است  لزوم مدیریت بهینه با رفع نیاز‌های خرد
عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: سرمایه‌گذاری در بازار پر التهاب ارز در مقطع کنونی با وجود هیجانات کاذب و احساسی، اشتباهی بزرگ است.
کد خبر : ۱۵۶۲۴۶

سید علی حسینی، عضو اتاق بازرگانی ایران در واکنش به موج روانی ایجاد شده در بازار ارز و بازارسازی دلالان برای سرمایه گذاری در این بازار پر التهاب به خبرنگار ایبنا گفت: درگیری در سرزمین اشغالی فلسطین دلیلی شد تا قیمت دلار به‌طور عجیب و هیجانی افزایش یابد و بدیهی است در چنین مواقعی همواره دلالان و سودجویان بازار با سوءاستفاده از وضعیت کنونی، اقدامات تبلیغاتی خود را در راستای تشویق سرمایه گذاری در ارز آغاز می کنند که این موضوع بر التهاب بازار می افزاید.

 

رئیس پیشین کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: به طور قطع ورود و سرمایه گذاری در بازار ارز، اشتباه است و مطمئنم همانطور که اواخر هفته گذشته شاهد فروکش شدن قیمت دلار بودیم، باز هم در روزهای پیش رو با کاهش قیمت همراه خواهیم شد منابع ارزی آزاد شده دست دولت و بانک مرکزی را بازتر می کند تا بتوانند به خوبی بازار ارز را مدیریت و کنترل کنند.

 

وی افزود: معتقدم بانک مرکزی می‌تواند در این مقطع حساس، نیازهای فعالان اقتصادی و تقاضای خرد ارزی را شناسایی کرده و ارز مورد نیاز را در اختیار این متقاضیان واقعی بگذارد.


حسینی به تبلیغات وسوسه انگیز و رسانه ای دلالان هم اشاره کرد و گفت: قطعا اگر بانک مرکزی در راستای مدیریت ارزی خود به معرفی بانک‌های منتخب یا صرافی‌های مورد تایید بپردازد تا نیازهای خرد بازار در این مراکز برطرف شود، فرصتی هم برای دلالان باقی نمی‌ماند تا از طریق کانال‌های تلگرامی و رسانه‌های خارجی، بازار را برهم بزنند.

 

به گفته این فعال اقتصادی، همین نیازهای خرد با توجه به حجم اسکناس بسیار محدود و ناچیز هم در صورت برطرف نشدن تقاضا می توانند باعث موج روانی منفی در بازار شوند و اتفاقاتی را رقم بزنند که هفته گذشته شاهد آن بودیم.

نویسنده: علیرضا هنرمنش
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر