الجزیره نوشت؛

ریزش شاخص‌های سهام اماراتی و عربی

ریزش شاخص‌های سهام اماراتی و عربی
شاخص ابوظبی به دلیل نگرانی از تشدید درگیری‌ها در غزه به پایین‌ترین سطح خود در ۱۵ ماه گذشته رسید.
کد خبر : ۱۵۶۳۲۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، شاخص دبی بیشترین کاهش هفتگی را از ۱۳ می ۲۰۲۲ به ثبت رساند و ۵.۴ درصد از دست داد.

شاخص بورس ابوظبی به دلیل ترس از اینکه جنگ در نوار غزه منجر به درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر شود، به پایین‌ترین سطح خود در ۱۵ ماه گذشته سقوط کرد، در حالی که شاخص بورس دبی پایین‌ترین سطح خود را در چهار ماه گذشته ثبت کرد.

شاخص ابوظبی ۱.۳ درصد سقوط کرد و برای سومین جلسه متوالی زیان خود را افزایش داد.

سهام شرکت هلدینگ آلفا ظبی ۶.۹درصد از دست داد و سهام First Abu Dhabi Bank - بزرگترین بانک در امارات - ۲.۴درصد سقوط کرد.

شاخص اصلی در دبی ۱.۵ درصد سقوط کرد و برای سیزدهمین جلسه متوالی زیان را افزایش داد و اکثر سهام در محدوده منفی معامله شدند.

سهام امارات بانک NBD - بزرگترین بانک در دبی - ۳.۸ درصد سقوط کرد و سهام شرکت امارات مرکزی سیستم‌های خنک کننده (Empower) ۵.۴ درصد سقوط کرد.

شاخص دبی بیشترین کاهش هفتگی را از ۱۳ می ۲۰۲۲ به ثبت رساند و ۵.۴ درصد از دست داد.

بر اساس داده‌های بورس لندن، در حالی که شاخص ابوظبی به صورت هفتگی ۱.۹ درصد کاهش یافت.

جورج پاول، مدیر کل Capex.com در خاورمیانه، گفت: با ادامه اصلاحات قیمت، ریسک گریزی همچنان بر بازار سهام دبی تأثیر می‌گذارد.

او افزود: «اگرچه اقتصاد محلی بر پایه‌های محکمی باقی مانده است، نگرانی‌ها در مورد وضعیت ژئوپلیتیکی می‌تواند عامل منفی مهمی برای بازار باقی بماند».

ابوظبی ممکن است شاهد تشدید فشار فروش توسط سرمایه گذاران باشد و پاول گفت که در همان زمان، قیمت‌های بالاتر نفت و عوامل بنیادی قوی داخلی می‌تواند به محدود کردن ضرر کمک کند.

قیمت نفت در بحبوحه ترس از اینکه گسترش منطقه‌ای جنگ در غزه منجر به اختلال در عرضه نفت خام شود، بیش از یک درصد افزایش یافت.

تا ساعت ۱۱:۳۵ به وقت گرینویچ، نفت خام برنت ۱.۲۴ درصد افزایش یافت و به ۹۳.۵۳ دلار در هر بشکه رسید.

دیروز، جمعه، بیشتر بازار‌های خلیج فارس به دلیل ترس از گسترش درگیری در منطقه کاهش یافتند، زیرا شاخص عربستان سعودی ۰.۶ درصد و شاخص قطر ۱.۵ درصد کاهش یافت.

در خارج از منطقه خلیج فارس، شاخص اصلی بورس اوراق بهادار مصر ۲.۳ درصد کاهش یافت.

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در چهاردهمین روز تجاوزات خود به غزه به بمباران مناطق مسکونی ادامه داد که منجر به کشته شدن ده‌ها نفر شد و بمباران مستمر غزه ۴۱۳۷ شهید و بیش از ۱۳۰۰۰ زخمی برجای گذاشت که اکثریت آن‌ها کودک و زن بودند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر