هشدار غول انرژی نروژ درباره ادامه آشفتگی در بازار گاز اروپا

هشدار غول انرژی نروژ درباره ادامه آشفتگی در بازار گاز اروپا
شرکت نروژی Equinor هشدار داد که بازار گاز طبیعی اتحادیه اروپا، حتی با وجود تکمیل ذخایر راهبردی، زمستانی پرتلاطم خواهد داشت.
کد خبر : ۱۵۶۳۸۲

به گزارش ایبنا و به نقل از راشاتودی؛ شرکت نروژی اکوینور Equinor هشدار داد که بازار گاز طبیعی اتحادیه اروپا در زمستان پیش رو حتی با وجود پر شدن تقریبی ذخایر راهبردی، آشفته باقی خواهد ماند.

 

آندرس اوپدال، مدیرعامل اکوینور در نشست «مجمع هوش انرژی» در لندن گفت: ۹۷.۸۹ درصد ظرفیت مخازن گاز اتحادیه اروپا در حال حاضر پر است که از هدف ۹۰ درصدی این اتحادیه تا اول نوامبر فراتر رفته و حاشیه امنی را در آستانه فصل سرما برای این قاره فراهم کرده است.

 

وی افزود: با این حال، پیش‌بینی‌ها درباره افزایش رقابت اروپا با آسیا برای واردات گاز ال‌ان‌جی می‌تواند قیمت‌ها را بازهم افزایش دهد.

 

اوپدال در ادامه تصریح کرد: ما در واقع پیش بینی می‌کنیم که بازار در زمستان کاملاً نوسان داشته باشد.

 

این مقام نروژی همچنین گفت: ما هر کاری که بتوانیم انجام خواهیم داد تا مطمئن شویم گازی که وارد لوله (خانه‌ها) خواهد شد، به حداکثر می‌رسد، اما اروپا به تأمین ال‌ان‌جی وابسته خواهد بود.

 

بر اساس این گزارش، شرکت اکوینور بزرگترین تولید کننده گاز در فلات قاره نروژ و دومین تامین کننده گاز در اروپای غربی محسوب می‌شود.

 

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که قیمت جهانی گاز در سال گذشته میلادی پس از کاهش خرید اتحادیه اروپا از روسیه به بالاترین رقم خود رسید که منجر به واردات بی سابقه گاز ال‌ان‌جی و تلاش برای کاهش مصرف در این بلوک، به ویژه توسط صنعت شد.

 

ال‌ان‌جی به منبع اصلی گاز برای بلوک اتحادیه اروپا تبدیل شد و تا ۳۵ درصد از کل واردات را به خود اختصاص داد. برای جبران کمبود عرضه گاز، اتحادیه اروپا به پذیرش محموله‌های ال‌ان‌جی با قیمت بالا از ایالات متحده و قطر و افزایش واردات خط لوله از نروژ و آذربایجان متوسل شد.

 

منبع: تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر