بلومبرگ: تجارت انرژی آلمان با روسیه همچنان ادامه دارد

بلومبرگ: تجارت انرژی آلمان با روسیه همچنان ادامه دارد
بلومبرگ طی گزارشی نوشت آلمان با وجود تعهد خود به قطع روابط انرژی با روسیه به انتقال گاز طبیعی مایع روسیه (LNG) ادامه می‌دهد.
کد خبر : ۱۵۶۴۴۵

به گزارش ایبنا و به نقل از بلومبرگ، آلمان با وجود تعهد خود به قطع روابط انرژی با روسیه به انتقال گاز طبیعی مایع روسیه (LNG) ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش ها، نقض قرارداد با مسکو میلیارد‌ها یورو برای شرکتی که توسط مالیات دهندگان (آلمانی) تامین می‌شود، هزینه خواهد داشت.

Securing Energy for Europe (SEFE) یا واحد پیشین گازپروم در برلین به نام گازپروم جرمانیا، ال‌ان‌جی تولیدی روسیه که در تاسیسات یامال تولید شده است به عنوان بخشی از قرارداد قبلی، ارسال می‌کند. این قرارداد قبل از اینکه مقامات آلمانی شرکت تابعه گازپروم را در سال گذشته به عنوان بخشی از تحریم‌های ضد روسیه در اختیار بگیرند و ملی کنند، منعقد شد.

هرچند این محموله به سوی هند می‌رود و شامل تحریم‌های غرب نمی‌شود و حتی با وجود اینکه برلین متعهد شده است استفاده از گاز روسیه را متوقف کند، اما این شرکت دولتی آلمان برای حفظ روابط انرژی با روسیه با انتقادات شدیدی روبروست.

کریستین لی، یکی از نمایندگان پارلمان از حزب چپ مخالف در اوایل ماه جاری گفت: «این اقدام تقریبا با تمام آنچه که دولت آلمان در گذشته در مورد این موضوع گفته در تضاد است.»

«درهم‌تنیدگی اقتصادی با روسیه ظاهرا آنطور که سیاستمداران می‌خواهند ما باور کنیم، حل شدنی نیست.»

به نوشته بلومبرگ، SEFE در اوایل ماه اکتبر محموله‌ای از تاسیسات مایع‌سازی (گاز) یامال با استفاده از نفتکش‌های این شرکت دریافت کرد.

این شرکت آلمانی یک قرارداد بلندمدت با یامال ال‌ان‌جی دارد. این شرکت همچنین یک قرارداد بلندمدت جداگانه برای ارسال (محموله) با شرکت هندی «گیل» دارد. بر اساس توافق ۲۰۱۸ با روسیه، حتی اگر محموله‌های ال‌ان‌جی به هند انتقال داده نشود، SEFE باید پول آن‌ها را به روسیه بپردازد.

یک سخنگوی این شرکت آلمانی گفت: «این قرارداد قدیمی SEFE مانند هر قرارداد بلندمدت دیگری، در صورت عدم عمل SEFE به تعهداتش، جریمه‌های قراردادی و پی‌آمد‌های مسئولیتی بسیار سختی دارد.»

تصاحب گازپروم جرمانیا سابق در سال گذشته بین ۶.۳ تا ۷.۷ میلیارد یورو برای مالیات دهندگان آلمانی هزینه داشت. لغو قرارداد موجود با روسیه می‌تواند به میزان قابل توجهی برای مالیات‌دهندگان این کشور هزینه در برداشته باشد.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت، طبق برآورد‌های تقریبی، هزینه خسارت و جریمه‌ها می‌تواند حداقل ۱۰ میلیارد یورو باشد که چنین اقدامی (لغو قرارداد) را بعید می‌کند.

استفان کوتره، یکی از اعضای حزب آلترناتیو آلمان و از نمایندگان مجلس این کشور، طی مصاحبه‌ای گفت، آلمان باید از خط لوله نورداستریم ۲ برای واردات گاز از روسیه استفاده کند.

البته اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، چندی پیش گفته بود این کشور توانسته برای واردات گاز از روسیه جایگزین پیدا کند و باید به آن افتخار کند.

تا پیش از درگیری نظامی با اوکراین، آلمان ۴۰ درصد از گاز مورد نیاز خود را از روسیه وارد می‌کرد، اما در پی بالا گرفتن تنش‌های نظامی بین مسکو و کی‌یف، برلین تصمیم گرفت تا با افزایش واردات ال ان جی، وابستگی خود به گاز روسیه را کاهش دهد.

چند روز پیش نیز، مارکوس کِرِبِر، مدیرعامل شرکت RWE که بزرگ‌ترین تولیدکننده برق در این کشور به‌شمار می‌رود، هشدار داد، به خاطر ادامه یافتن بحران انرژی در آلمان ممکن است این کشور در زمستان پیش رو با کمبود انرژی مواجه شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر