بلاتکلیفی جنگ اسرائیل و حماس قیمت نفت را بالا برد

بلاتکلیفی جنگ اسرائیل و حماس قیمت نفت را بالا برد
قیمت نفت با جبران بخشی از زیان های روز گذشته در معاملات اولیه آسیا افزایش یافت.
کد خبر : ۱۵۶۴۶۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از سی ان بی سی، روز سه‌شنبه قیمت نفت با جبران بخشی از ضررهای روز گذشته در معاملات اولیه آسیا افزایش یافت. سرمایه‌گذاران نگران بودند که جنگ اسرائیل و حماس به منطقه صادرکننده نفت برسد و باعث اختلالات احتمالی عرضه شود. بهای معاملات آتی نفت برنت تا ساعت ۴:۰۲ صبح به وقت تهران با ۷۰ سنت یا ۰.۸ درصد افزایش به ۹۰.۵۳ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که بهای معاملات نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۷۱ سنت یا ۰.۸ درصد افزایش به ۸۶.۲۰ دلار در هر بشکه رسید. به گفته یک اقتصاددان؛ بازار نفت پس از دو افت گذشته و واهمه از اختلالات احتمالی عرضه در خاورمیانه، در حال تعدیل است.

هر دو قرارداد نفتی در روز دوشنبه بیش از ۲ درصد کاهش داشتند در حالی که تلاش‌های دیپلماتیک خاورمیانه، بزرگ‌ترین منطقه تامین‌کننده نفت جهان، برای مهار درگیری بین اسرائیل و حماس تشدید شد و نگرانی سرمایه‌گذاران از اختلالات عرضه را کاهش داد. حماس اعلام کرد که دو زن اسرائیلی را که در میان بیش از ۲۰۰ گروگان گرفته شده در جریان حمله ۷ اکتبر در جنوب اسرائیل بودند، آزاد کرده، در حالی که منابع گفتند ایالات متحده به اسرائیل توصیه کرده که از حمله زمینی به نوار غزه جلوگیری کند. اما اسرائیل پس از حملات هوایی یکشنبه‌شب بر فراز جنوب لبنان، روز دوشنبه به بمباران غزه ادامه داد. اسرائیل روز دوشنبه صد‌ها حمله هوایی داشت.


تاکاشیما گفت: انتظار داریم که با توجه به وضعیت اسرائیل و غزه، تولید اوپک و سرعت بهبود تقاضا در چین، وست تگزاس اینترمدیت برای مدتی در محدوده ۸۰ تا ۹۰ دلار حرکت کند. نظرسنجی رویترز در روز دوشنبه نشان داد که انتظار می‌رود ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته افزایش یافته باشد، در حالی که محصولات تقطیری و بنزین کاهش یافته است.

نویسنده: معصومه میرمعصومی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر