سایه نگرانی از عرضه سوخت و ثبات قیمت نفت

سایه نگرانی از عرضه سوخت و ثبات قیمت نفت
با وجود نگرانی‌های اقتصاد کلان و مقابله با کاهش عرضه ایالات متحده، قیمت نفت ثبات یافت.
کد خبر : ۱۵۶۵۰۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از سی ان بی سی، روز چهارشنبه قیمت نفت تقریباً ثابت بود و داده‌های اقتصادی چشم‌انداز تضعیف تقاضای انرژی و نشانه‌هایی از مقابله با کاهش عرضه آمریکا ارائه داد. بهای معاملات آتی نفت برنت تا ساعت ۳:۳۸ بامداد به وقت تهران با ۲ سنت افزایش به ۸۸.۰۹ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که بهای معاملات نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵ سنت کاهش به ۸۳.۶۹ دلار در هر بشکه رسید. قیمت‌های هر دو قرارداد در هر سه جلسه قبلی کاهشی بود.

به گفته منابع بازار نفت با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم در روز سه شنبه، داده‌های صنعت نشان داد که عرضه نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۲۰ اکتبر حدود ۲.۷ میلیون بشکه کاهش یافته که برخلاف نظر هشت تحلیل گر شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز بود که تخمین زدند که ذخایر نفت خام حدود ۲۰۰ هزار بشکه در هفته افزایش یافته است. داده‌های دولتی ایالات متحده در مورد ذخایر سوختی اواخر روز چهارشنبه ارائه می‌شود. در همین حال، داده‌های فعالیت‌های تجاری منطقه یورو در این ماه با رکود غافلگیرکننده‌ای مواجه شد که نشان می‌دهد ممکن است این اتحادیه وارد رکود شود و چشم‌انداز تقاضای نفت را به تعویق خواهد انداخت. خوانش داده‌های آلمان نشان می‌دهد که رکود اقتصادی در این کشور در جریان است. کسب‌وکار‌های بریتانیا کاهش ماهانه دیگری را در فعالیت‌ها گزارش کردند که نشان‌دهنده خطرات رکود اقتصادی قبل از تصمیم بانک مرکزی انگلیس در مورد نرخ بهره در هفته آینده است.

سرمایه‌گذاران، با تحت نظر گرفتن وضعیت خاورمیانه، واهمه دارند که گسترش درگیری بازار‌های نفت را متلاطم کند و عرضه را مختل کند. کشور‌های ایالات متحده، کانادا، روسیه و کشور‌های عربی برای توقف یا آتش‌بس جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه تلاش کردند تا کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان فلسطینی محاصره شده ارسال شود.

نویسنده: معصومه میرمعصومی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر