جنگ غزه روزانه ۶۰ میلیون دلار برای رژیم صهیونیستی هزینه دارد

جنگ غزه روزانه ۶۰ میلیون دلار برای رژیم صهیونیستی هزینه دارد
حدود ۲۰ میلیارد دلار کسری بودجه و ۱۸ میلیارد دلار ضرر به اقتصاد رژیم صهیونیستی به دلیل تجاوزات مداوم اشغالگران به نوار غزه وارد شده است.
کد خبر : ۱۵۶۵۲۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، این در حالی است که کارشناسان انتظار دارند در صورت ادامه تجاوزات، بحران اقتصادی اشغالگران وخیم‌تر شود.

در حالی که تجاوزات رژیم اشغالگر اسرائیل به نوار غزه وارد سومین هفته خود می‌شود، میزان هزینه‌های جنگ و خسارات وارده به اقتصاد رژیم صهیونیستی در تمام بخش‌های آن در حال آشکار شدن است.

بر اساس برآورد‌های وزارت دارایی و بانک رژیم صهیونیستی، انتظار می‌رود ارزش این خسارات به بیش از ۱۸ میلیارد دلار برسد، در حالی که پیش‌بینی می‌شود کسری بودجه عمومی در سال ۲۰۲۴ از ۲۰ میلیارد دلار فراتر رود.

طبق آمار اداره اقتصاد فدراسیون صنعت گران، بازار کار رژیم صهیونیستی در طول جنگ هفتگی به ارزش ۴.۶ میلیارد شِکِل (۱.۲ میلیارد دلار) متحمل ضرر می‌شود.
در نتیجه کمبود نیروی کار و عدم مراجعه کارگران و کارمندان به محل کار، در شرایطی که سیستم آموزشی، دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها به هم ریخته و بسیج گسترده نیرو‌های ذخیره شده است.

تخمین زده می‌شود که در دو هفته اول جنگ، حدود ۱.۳ میلیون کارگر وارد بازار کار نشده اند.

به گفته الکس زابینسکی، اقتصاددان ارشد شرکت سرمایه گذاری Mitav، خسارت جنگ به بیش از ۷۰ میلیارد شِکِل (۱۸ میلیارد دلار) خواهد رسید که حدود ۳.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی اقتصاد رژیم صهیونیستی را تشکیل می‌دهد.

تلفات به ۴ حوزه تقسیم می‌شود:


هزینه مستقیم جنگ

جبران خسارت مالی

کمک مالی به خانواده‌ها و مشاغل

از دست دادن درآمد‌های دولتی به دلیل آسیب به فعالیت‌های اقتصادی

بر اساس برآورد‌های شرکت سرمایه گذاری Mitav، جنگ حدود ۶۰ روز طول می‌کشد و گران‌ترین جنگ در بین تمام دوره‌های قبلی خواهد بود و هزینه مستقیم آن به حدود ۲۵ میلیارد شِکِل (۶.۲۵ میلیارد دلار) در قالب هزینه تسلیحات و مهمات و نیرو‌های ذخیره خواهد رسید و این دو برابر هزینه جنگ سابق لبنان است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر