اوپک پلاس نفت کمتری به آمریکا ارسال کرد

اوپک پلاس نفت کمتری به آمریکا ارسال کرد
واردات نفت آمریکا از اعضای اوپک پلاس از جمله عربستان، طی سال گذشته، به طور پیوسته کاهش پیدا کرده است.
کد خبر : ۱۵۶۵۷۵

به گزارش ایبنا، با تغییراتی که اوایل امسال در شاخص قیمت نفت برنت صورت گرفت، از این پس، سطح واردات نفت آمریکا از اوپک و صادرکنندگان دیگر و صادرات نفت آمریکا به اروپا، احتمالا تاثیر مستقیم‌تری بر قیمت جهانی نفت خواهد داشت.

 

واردات کمتر نفت به آمریکا با کاهش عرضه نفت از سوی اعضای اوپک پلاس و کاهش عرضه اضافی مجموعا ۱.۳ میلیون بشکه در روز توسط عربستان سعودی و روسیه، مصادف شده است.

 

تصمیم عربستان سعودی و روسیه برای تمدید کاهش عرضه اضافی تا پایان سال ۲۰۲۳، کمک کرد قیمت نفت در اواخر سپتامبر، به بیش از ۹۰ دلار در هر بشکه صعود کند. محدودیت عرضه نفت، تامین نفت به خصوص تامین گرید‌های نفتی ترش را در آستانه فصل گرمایش، محدود کرده است.

 

طبق آمار شرکت تحقیقاتی کپلر، مجموع واردات نفت به آمریکا در اکتبر، به ۲.۴۷ میلیون بشکه در روز می‌رسد که کمتر از ۲.۹۲ میلیون بشکه در روز در سپتامبر است. صادرات نفت عربستان سعودی به آمریکا در اکتبر، به ۲۴۱ هزار بشکه در روز در مقایسه با ۲۸۶ هزار بشکه در روز در سپتامبر و ۴۱۰ هزار بشکه در روز در اکتبر سال ۲۰۲۲، کاهش پیدا می‌کند.

 

بخشی از این کاهش، به دلیل تغییر فصول است. اوج تقاضا برای بنزین در آمریکا در پایان تابستان کاهش پیدا کرده و فعالیت پالایشگاه‌ها برای کار‌های تعمیراتی کند شده است، اما به گفته تحلیلگران، دلایل دیگری هم برای این کاهش وجود دارد. به گفته مت اسمیت، تحلیلگر کپلر، عربستان سعودی با محدود نگه داشتن صادرات نفت به آمریکا، مانع رشد ذخایر شده و در نهایت، روی قیمت گذاری تاثیر می‌گذارد. در مقابل، ریاض نفت بیشتری به چین ارسال می‌کند.

 

بر اساس گزارش رویترز، طبق آمار کپلر، صادرات نفت عربستان سعودی به چین در سپتامبر، به حدود ۱.۶ میلیون بشکه در روز رسید که بالاتر از ۱.۲ میلیون بشکه در روز در اوت و ۱.۳۷ میلیون بشکه در روز در ژوئیه بود.

برچسب ها: نفت آمریکا اوپک
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر