قیمت نفت یک دلار بالا رفت

قیمت نفت یک دلار بالا رفت
قیمت نفت در معاملات روز جمعه تحت تاثیر دورنمای تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، بیش از یک دلار افزایش یافت.
کد خبر : ۱۵۶۵۷۶

به گزارش ایبنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در دسامبر، یک دلار و ۱۶ سنت معادل ۱.۳ درصد افزایش یافت و به ۸۹ دلار و ۹ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و هشت سنت معادل ۱.۳ درصد افزایش، به ۸۴ دلار و ۲۹ سنت در هر بشکه رسید. معاملات نفت برنت روز پنج شنبه با ۲.۴۴ درصد کاهش و شاخص نفت آمریکا با ۲.۵۵ درصد کاهش، بسته شده بود.

 

با این حال، هر دو شاخص تحت تاثیر کاهش نگرانی‌ها نسبت به اختلال احتمالی عرضه نفت از خاورمیانه، در مسیر ثبت نخستین رشد هفتگی در سه هفته گذشته هستند.

 

کلوین یِو، معامله‌گر نفت در شرکت سرمایه‌گذاری اوشن لئونید در این باره گفت: معامله گران تلاش می‌کنند ارزش مسائل ژئوپلیتیکی را وقتی عرضه به میزان قابل توجهی مختل نشده است، ارزیابی کنند.

 

تحلیلگران گلدمن ساکس، پیش بینی خود از قیمت نفت برنت در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ را تغییر نداده و ۹۵ دلار در هر بشکه حفظ کردند. این تحلیلگران در یادداشتی نوشتند: در صورت مختل شدن تجارت نفت از مسیر تنگه هرمز که محل ترانزیت ۱۷ درصد از تولید نفت جهان است، قیمت نفت ممکن است ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

 

بر اساس گزارش رویترز، به گفته این تحلیلگران، کاهش داوطلبانه عرضه اضافی نفت توسط عربستان سعودی و روسیه که تا پایان سال ۲۰۲۳ ادامه خواهدداشت، بازار‌های جهانی را دچار محدودیت عرضه کرده و از قیمت‌ها پشتیبانی می‌کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر