سایه ریسک تنش‌ها بر بازار طلای جهانی

سایه ریسک تنش‌ها بر بازار طلای جهانی
تشدید منازعات نوار غزه موجب سرازیر شدن تقاضای پناهگاه امن به بازار طلا شد، معامله‌گران منتظر جلسه فدرال رزرو در هفته آتی هستند.
کد خبر : ۱۵۶۵۸۴

به گزارش خبرنگار ایبنا و به نقل از رویترز؛ نرخ بازار لحظه‌ای انس طلای جهانی (ساعت ۹:۱۵ IRST)، با افزایش ۱ درصدی، با قیمت ۲۰۰۶.۷ دلار معامله شد. در همان روز، بازار آتی طلای جهانی نیز با صعود یک درصدی به قیمت ۲۰۱۶.۳ دلار به ازای هر انس رسید.

 

پس از صحبت‌های سخنگوی ارشد نظامی رژیم صهیونیستی، در خصوص ادامه حملات هوایی و آغاز حمله زمینی به نوار غزه، حجم معاملات بازار طلای جهانی اوج زیادی گرفت.

 

به گفته‌ تایی یانگ (Tai Wong)، معامله‌گر مستقل فلزات در بازار نیویورک، هیچ‌کس نمی‌خواهد در موضع فروش هفته را به پایان ببرد، چون هیچ ایده‌ای از شروع قیمت معاملات در صبح یک‌شنبه وجود ندارد.

پس از شروع درگیری در غزه در ۷ اکتبر، طلا و شمش بیش از ۱۴۰ دلار و معادل ۸ درصد افزایش را تجربه کردند که اکثر آن از سوی تقاضا پناهگاه امن بوده است.

 

دانیال گالی (Daniel Ghali)، استراتژیست بازار کالا در TD Securities گفت: در صورت بالا گرفتن منازعات فلسطین و اسرائیل، باید به این نکته هم توجه داشت که ممکن است فشار بیشتری بر روی بازار از سوی تقاضا پناهگاه امن وارد شود.

 

گرچه فدرال رزرو به دلیل پایین کشیدن تورم، افزایش نرخ‌های بهره را در ماه آتی متوقف کرده باشد، اما با وجود تورم فشار هزینه و افزایش مخارج خانوار، ممکن است تا آخر سال شاهد یک افزایش مجدد در نرخ‌های بهره هدف باشیم.

 

اوله هنسن (Ole Hansen)، مدیر استراتژی بازار کالا در بانک Saxo، حرکت قیمت انس بالای مرز ۲ هزار دلاری حاکی از اداموه مسیر صعودی به سمت بالاترین قیمت‌های مارچ ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ در ۲۰۵۰ دلار است.

 

در بازار فیزیکی، خرید طلا طی فستیوال هند، افزایش قیمت یافت و در چین کاهش پاداش(premium) قیمتی را تجربه کرد.

 

در گروه فلزات گرانبها؛ قیمت هر اونس نقره با افزایش ۰.۹ درصدی به ۲۳.۱ دلار رسید و قیمت اونس پلاتین نیز با کاهش ۰.۳ درصدی در قیمت ۹۰۹.۷ دلار قرار گرفت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر