اقدام بانک مرکزی روسیه برای مهار تورم و جلوگیری از کاهش ارزش روبل

اقدام بانک مرکزی روسیه برای مهار تورم و جلوگیری از کاهش ارزش روبل
روسیه برای مهار تورم نرخ بهره را افزایش داد.
کد خبر : ۱۵۶۶۱۴

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، بانک مرکزی روسیه با ادامه ترس از تورم بالا، نرخ‌های بهره کلیدی را از ۱۳ درصد به ۱۵ درصد افزایش داد که برای جلوگیری از کاهش ارزش روبل در بازار‌های ارز اجرا شد.

کمیته سیاست پولی بانک مرکزی روسیه دیروز جمعه تصمیم گرفت تا نرخ بهره اصلی را افزایش دهد که چهارمین افزایش متوالی بهره در ۳ ماه گذشته است و نرخ بهره را به بالاترین سطح خود از آوریل ۲۰۲۲ افزایش داد.

به نظر می‌رسد در زمانی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری مارس آینده آماده می‌شود، بانک مرکزی ثبات روبل در برابر دلار را برای مهار تورم در اولویت قرار داده است.


بانک مرکزی روسیه اعلام کرد: برای محدود کردن افزایش نرخ تورم از سطح ۶ درصد و بازگرداندن آن به سطح هدف ۴ درصدی در سال آینده، باید سیاست‌های پولی انقباضی بیشتر شود.

این بانک اعلام نکرد که آیا قصد دارد در جلسه بعدی خود دوباره نرخ بهره را افزایش دهد یا خیر.

این بانک اضافه کرد که فشار‌های تورمی فعلی به میزان قابل توجهی در حال افزایش است تا به بالاترین سطوح مورد انتظار خود برسد، در عین حال پس از اعلام تصمیم برای افزایش نرخ بهره روسیه، روبل در برابر دلار به افزایش خود ادامه داد.

تصمیم بانک مرکزی روسیه یک روز پس از آن اتخاذ شد که نمایندگان پارلمان روسیه، افزایش ۶ درصدی هزینه‌های نظامی برای سال ۲۰۲۴ را طی یک سال تصویب کردند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: روسیه روبل تورم
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر