اوکراین بهانه‌ای برای دریافت بودجه جدید کشور‌های اروپایی از اتحادیه اروپا

اوکراین بهانه‌ای برای دریافت بودجه جدید کشور‌های اروپایی از اتحادیه اروپا
منابع می‌گویند کشور‌های اروپایی به جای رسیدگی به بودجه این اتحادیه، تلاش می‌کنند به بهانه کمک به اوکراین بودجه جدیدی دریافت کنند.
کد خبر : ۱۵۶۶۳۳

به گزارش ایبنا؛ به نقل از بلومبرگ، اولاف شولز، صدراعظم آلمان روز جمعه در نشست سران کشور‌های عضو اتحادیه اروپا که پشت در‌های بسته برگزار شد، از سران این اتحادیه درخواست کرد تا برای محدود کردن هزینه‌های این اتحادیه به صورت جدی فکری بکنند.

 

بر اساس گزارش‌ها، رهبران اتحادیه اروپا تا ساعات پایانی شب پنج‌شنبه بر سر طرح هزینه‌های پیشنهادی با یکدیگر و با بازوی اجرایی این اتحادیه بحث و مشاجره داشتند و بسیاری از آن‌ها تلاش کردند تا برای کمک به اوکراین و رسیدگی به مهاجران بودجه جدیدی دریافت کنند.

 

به گفته این منابع آگاه، صدراعظم آلمان گفته است، کمیسیون اروپا تنها در مورد هزینه‌ها صحبت کردند بدون اینکه بحث و گفت‌وگوی واقعی در مورد کاهش هزینه‌ها داشته باشند.

 

مقامات اتحادیه اروپا چندین ماه است که بودجه سال ۲۰۲۴ این اتحادیه را کنار گذاشته‌اند. ضرب‌الاجل برای توافق بر سر این بودجه ماه دسامبر است، اما برخی از کشور‌های عضو از کشیدن شدن انتقال وجوه به سال جدید خبر دادند.

 

بودجه این اتحادیه تا سال ۲۰۲۷ در حال حاضر بیش از حد بالاست و دلیل آن ادامه کمک‌های نظامی و پشتیبانی فنی به اوکراین، تحت تاثیر همه‌گیری کرونا و جدیدترین افزایش نرخ بهره که هزینه استقراض دولت را در بحبوحه بحران انرژی و افزایش نرخ تورم افزایش داده است، عنوان شده است.

 

منابع آگاه می‌گویند، هیچ کسی از بسته مالی کمک به اوکراین به ارزش ۵۰ میلیارد یورو (۵۳ میلیارد دلار) حمایت نکرده است.

 

با توجه به محدودیت‌های بودجه در بروکسل و در کشور‌های عضو، اختصاص بودجه به کی اف هم خود چالشی جدید است.

 

بعلاوه اینکه، رابرت فیکو، نخست‌وزیر جدید اسلواکی در مخالفت با کمک جدید به اوکراین به همتای مجارستانی خود ویکتور اوربان ملحق شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر