استراتژیست آمریکایی مطرح کرد؛

دوران سخت پیش روی اقتصاد ایالات متحده

دوران سخت پیش روی اقتصاد ایالات متحده
به گفته استراتژیستی به نام کریس واتلینگ، کاهش قدرت خرج آمریکایی‌ها نشان دهنده مشکل اقتصاد ایالات متحده است.
کد خبر : ۱۵۶۶۴۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از راشاتودی، کریس واتلینگ، مدیر اجرایی شرکت مشاوره مالی لانگ ویو اکونومیکس، هشدار داد که مصرف‌کنندگان آمریکایی با چالش‌های زیادی روبرو هستند که پیش‌بینی می‌شود قدرت هزینه کردن خانوار کاهش بیشتری داشته باشد. این استراتژیست در مصاحبه ای به جدیدترین شاخص های اقتصادی اشاره کرد که نشان می دهد مصرف کنندگان آمریکایی به سرعت پول نقد خود را تمام می کنند در حالی که پس‌انداز خانوارها تحت فشار زیادی قرار گرفته است.

 

واتلینگ گفت: من فکر می‌کنم که مصرف‌کننده آمریکایی به سوی یک بن‌بست می‌رود. البته، خرده فروشی در چند ماه گذشته بسیار قوی بوده و همه از این موضوع بسیار هیجان زده می شوند، اما اگر به آنچه در حال وقوع است نگاه کنید، نسبت پس‌انداز خانوار کاهش یافته و در واقع، رشد درآمد برای سه ماه منفی بوده است. وی خاطرنشان کرد که مصرف کننده و بازار کار در حاشیه فشار زیادی هستند. او گفت: ما حقوق و دستمزد خوبی داشتیم، اما اگر به بسیاری از شاخص‌ها نگاه کنید که احتمالاً بازار کار به کجا می‌رود، بسیاری از آنها در آستانه فروریختن هستند.

 

این استراتژیست افزود که رکود قابل توجه بازار کار می تواند منجر به رکود در کشور شود که طی چند ماه آینده به آن نقطه خواهیم رسید. واتلینگ هشدار داد که فکر می‌کنم ایالات متحده در دوران سختی قرار دارد. بر اساس مطالعه اخیر دانشگاه میشیگان، میزان احساسات مصرف کننده ایالات متحده در ماه اکتبر در سومین کاهش ماهانه متوالی افت کرد و خانوارها انتظار تورم بالاتری را در سال آینده دارند. سرویس سرمایه گذاران مودیز در گزارشی در ماه گذشته اعلام کرد که تورم و چشم انداز رو به وخامت اقتصاد ایالات متحده بر مصرف کنندگان تاثیر گذاشته است.

 

مودیز خاطرنشان کرد که مخارج فردی حدود دو سوم اقتصاد ایالات متحده را تامین می کند ودر حال حاضر اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی ها پس انداز کمتری نسبت به قبل از همه گیری و بعد از تعدیل تورم دارند.

نویسنده: معصومه میرمعصومی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر