07 آبان 1402 - 19:29

دستور رئیسی برای پیگیری توافقات اقتصادی در سفر‌های خارجی

دستور رئیسی برای پیگیری توافقات اقتصادی در سفر‌های خارجی
معاون وزیر امور خارجه گفت: رئیس جمهور به شدت پیگیر توافقات امضا شده در سفر‌های خارجی است و تاکید کرده که این توافقات پیگیری شوند.
کد خبر : ۱۵۶۶۷۲

به گزارش ایبنا، مهدی صفری با بیان اینکه شانزدهمین اجلاس سران کشور‌های عضو سازمان همکاری اقتصادی (ECO) روز‌های ۱۷ و ۱۸ ماه جاری به میزبانی دولت ازبکستان در شهر تاشکند برگزار می‌شود، افزود: یکی از بحث‌های مهمی که در جلسه امروز ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی مطرح شد موضوع تهاتر و استفاده از پول‌های ملی در ارتباط با کشور‌های حوزه آسیای مرکزی بود که تمام کشور‌های این حوزه و همچمین بلاروس آمادگی خود را در این باره اعلام کرده اند.

در این نشست همچنین توافقنامه‌هایی که در سفر‌های اخیر رئیس جمهور و سفر‌های متقابل سران و مقامات دیگر کشور‌ها به ایران امضا شد از جمله در حوزه‌های همکاری‌های علمی - فنی، انرژی، ترانزیت، تعرفه‌ها و بنادر؛ آماده شده بود، مطرح شد.

وی افزود: رئیس جمهور در حاشیه اجلاس اکو، دیدار‌های دوجانبه‌ای با سران برخی کشور‌ها از جمله ترکیه و قزاقستان خواهد داشت.

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: رئیس جمهور مکررا پیگیر توافقات امضا شده در سفر‌های خارجی است و تاکید کرده که این توافقات به جد پیگیری شود.

صفری افزود: در نشست امروز همچنین درباره سرمایه‌گذاری کشور‌های حوزه خلیج فارس در ایران، به طور خصوصی و دولتی بررسی و توافقات خوبی هم در این زمینه انجام شد.

 

منبع: تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر