بانک آمریکایی: رژیم صهیونیستی با بحران اقتصادی بزرگی مواجه است

بانک آمریکایی: رژیم صهیونیستی با بحران اقتصادی بزرگی مواجه است
بانک آمریکایی جی پی مورگان در یک یادداشت پیش بینی خود را برای رشد اقتصادی رژیم صهیونیستی طی سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ به شدت کاهش داده است.
کد خبر : ۱۵۶۷۱۲

به گزارش ایبنا به نقل از راشاتودی، بانک آمریکایی جی پی مورگان در یک یادداشت تحقیقاتی که روز جمعه منتشر شد، پیش بینی خود را برای رشد اقتصادی رژیم صهیونیستی طی سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ به شدت کاهش داده است.

بر اساس این یادداشت، تولید ناخالص داخلی (GDP) در سرزمین‌های اشغالی ممکن است ۱۱ درصد نسبت به سه ماه گذشته در بحبوحه تشدید درگیری‌ها با گروه حماس کاهش یابد.

پیش از این در ماه جاری میلادی، این بانک رکود ۱.۵ درصدی را برای اسرائیل پیش بینی کرده بود، اما به گفته تحلیلگران، پیش بینی‌های اولیه "بیش از حد خوش بینانه" بوده است.

در یادداشت بانک جی پی مورگان آمده است: سنجش تأثیر جنگ بر اقتصاد اسرائیل، هم به دلیل عدم قطعیت بسیار بالا در مورد مقیاس و مدت درگیری و هم به دلیل فقدان داده‌های دقیق، دشوار است.

این بانک همچنین پیش بینی‌های اولیه خود را برای رشد تولید ناخالص داخلی سالانه اسرائیل به جای ۳.۲ درصد قبلی به ۲.۵ درصد کاهش داد. با این حال، تحلیلگران چشم انداز سال ۲۰۲۴ را اندکی افزایش دادند و از ۱.۹ درصد قبلی به ۲ درصد رساندند.

جی پی مورگان خاطرنشان کرد که درگیری‌های قبلی رژیم صهیونیستی، مانند تشدید خصومت‌ها با حماس در سال ۲۰۱۴ یا درگیری در سال ۲۰۰۶ با گروه لبنانی حزب الله، "به سختی بر فعالیت‌های (اقتصادی اسرائیل) تاثیر گذاشت. "

با این حال، تحلیلگران هشدار دادند که "جنگ کنونی تأثیر بسیار بیشتری بر امنیت و اعتماد داخلی داشته است". به عنوان مثال، تعداد کشته‌شدگان رژیم صهیونیستی تا روز جمعه حدود ۱۴۰۰ نفر اعلام شده که بسیار بیشتر از درگیری‌های قبلی بوده است.

 

منبع: تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر