09 آبان 1402 - 08:24

بانک مرکزی در میان سازمان های برتر در اجرای پدافند غیرعامل

بانک مرکزی در میان سازمان های برتر در اجرای پدافند غیرعامل
معاون فناروری های نوین گفت: بانک مرکزی به عنوان یکی از سازمان های برتر در همایش بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل مورد تقدیر قرار گرفت.
کد خبر : ۱۵۶۷۲۱

به گزارش ایبنا؛ مهران محرمیان؛ معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: گسترش ضریب نفوذ اینترنت و تنوع خدمات روزافزونی که شهروندان از آن بهره می‌برند سبب شده که توجه ویژه‌ای به فضای سایبری و خدمات مرتبط با آن مدنظر باشد و در شرایط بروز بحران و وقفه در ارائه این خدمات، تمهیدات به گونه‌ای به کار گرفته شود که مردم تحت تاثیر قرار نگرفته و یا حداقل تاثیر بر آنان وارد شود.

معاون فناوری‌های نوین افزود: دغدغه ما در بانک مرکزی بیشتر بر روی خدماتی الکترونیکی است که شهروندان از آن بهره می‌برند تا در صورتی که به هر دلیلی این خدمات با اشکال روبرو شد شهروندان بتوانند خدمات را از روش‌های پشتیبان دریافت کنند. در این زمینه می‌توان به طرح‌های تداوم خدمت، سایت‌های پشتیبان و سایت‌های ارائه خدمات در زمان بروز بحران از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: از دیگر اقدامات مهم بانک مرکزی در اجرای دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل تشکیل کمیته پدافند غیرعامل زیر نظر سازمان پدافند غیرعامل است که فعالانه در این حوزه ایفای نقش می‌کند و با برگزاری منظم جلسات، راه حل‌های مقابله با بحران‌ها را بررسی و عملیاتی می‌کند.

محرمیان یادآور شد: علی رغم اقدامات و موفقیت‌هایی که در این حوزه داشته ایم هنوز نیاز به اجرای برنامه‌ها و اقدامات زیادی در این زمینه داریم که طبق روال در حال اجرای ان‌ها هستیم.

وی عدم آشنایی مردم با این حوزه را یکی از آسیب‌های پدافند غیرعامل برشمرد و گفت: ما تلاش داریم با برنامه‌های اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، مردم را بیشتر با خدمات این حوزه و آثار و ضرورت آن آشنا کنیم. به طور خاص نسبت به آموزش کارکنان بانک در این حوزه گام‌هایی برداریم.

معاون فناوری‌های نوین در پایان خاطرنشان کرد: نکته مهم تمام این اقدامات به محوریت مردم و حفاظت از شهروندان در زمان وقوع بحران‌ها برمی گردد تا کمترین تاثیر متوجه آنان شود و خدماتی که به مردم ارائه می‌شود همواره پایداری لازم را داشته باشد.

گفتنی است پدافند غیرعامل (PASSIVE DEFENCE) به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که در فضای غیرنظامی کمک می‌کند که شهروندان کمترین آسیب را در مواقع بروز بحران متحمل شوند. همچنین گستره پوشش عملیات پدافند غیرعامل بسیار وسیع و متنوع است و شامل موارد بحرانی مانند حوادث طبیعی، حوادث غیرمترقبه تا بحران در فضای سایبری می‌شود و کارکنان سازمان‌ها و متولیان اقدامات و تمهیداتی در این مواقع به کار می‌برند که اشخاص و افراد عادی از بحران به وجود آمده آسیب نبینند یا کمترین آسیب متوجه آنان شود و در کوتاهترین زمان ممکن از شرایط خطر و بحران خارج شوند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر