اقتصاد آلمان آب رفت

اقتصاد آلمان آب رفت
رشد اقتصادی آلمان در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ کاهش یافت.
کد خبر : ۱۵۶۷۲۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، اقتصاد آلمان تا حد زیادی تحت تأثیر عواقب جنگ اوکراین بر قیمت انرژی قرار گرفت.

تولید ناخالص داخلی آلمان در سه ماهه سوم سال جاری کاهش یافت که این رویداد، تصویر بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا را با وجود کاهش تورم تیره می‌کند.

بر اساس آنچه آژانس آمار فدرال (Destatis) در ارقام اولیه خود گزارش داد، حجم اقتصاد در سه ماهه سوم سال، ۰.۱ درصد کاهش یافت.

کاهش مخارج خانوارها، هزینه‌های انرژی بالا، کندی در بخش صنعتی و افزایش نرخ بهره برای کنترل تورم از دلایل این کاهش عنوان شده است.

آژانس آمار فدرال همچنین اعلام کرد که داده‌های اصلاح شده نشان می‌دهد که اقتصاد در سه ماهه اول رکود داشته و آنطور که تصور می‌شد منقبض نشده است، به این معنی که آلمان برای دو فصل متوالی در ابتدای سال از رکود فنی اجتناب کرد.

این آژانس اعداد خود را برای سه ماهه دوم به روز کرد و اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی به جای رشد صفر نشان داده شده در داده‌های قبلی، ۰.۱ درصد رشد کرد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از ینس الیور نیکلاش، کارشناس لندزبانک بادن-وورتمبرگ، نوشت که عملکرد اقتصادی کشور در سال جاری "کمی بهتر از آن چیزی بود که می‌ترسیدیم".

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: آلمان گاز تورم
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر