طلا به سمت بزرگترین افزایش خود می‌رود

طلا به سمت بزرگترین افزایش خود می‌رود
طلا روز سه‌شنبه، پیش از نشست‌های این هفته که می‌تواند بینش‌هایی از اقتصاد جهانی و چشم‌انداز سیاست‌های پولی ارائه کند، تثبیت شد.
کد خبر : ۱۵۶۷۴۵

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از عمون، این فلز که به عنوان پناهگاه امنی در نظر گرفته می‌شود، با توجه به این وضعیت به بهترین عملکرد ماهانه خود در تقریبا یک سال اخیر می‌رود.

طلا در معاملات لحظه‌ای ۲۰۰۹.۲۹ دلار در هر اونس در روز جمعه افزایش یافت که بالاترین سطح از اواسط ماه مه بود، زیرا سرمایه گذاران به دنبال امنیت در بحبوحه بحران خاورمیانه بودند.

تقاضا برای پناهگاه‌های امن منجر به افزایش قیمت طلا از ۱۸۰۹.۵۰ دلار در ۶ اکتبرشد و اکنون در مسیر رسیدن به افزایش ماهانه ۸ درصدی قرار دارد که بالاترین درصد از نوامبر ۲۰۲۲ است.

تا ساعت ۰۳:۰۶ به وقت گرینویچ، طلا در معاملات نقدی ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۹۹۴.۱۵ دلار در هر اونس و قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۰۰۳.۶۰ دلار رسید.

کایل رودا، تحلیلگر بازار‌های مالی در Capital.com می‌گوید: به نظر می‌رسد تا حدودی ترس از گسترش بحران در خاورمیانه را کاهش یافته است.

وی ادامه داد: با این حال، کاهش به زیر ۲۰۰۰ دلار فقط حاشیه‌ای است و قیمت همچنان نشان دهنده خطرات بالای تشدید درگیری است.

تمرکز سرمایه گذاران این هفته بر تصمیم سیاست پولی است که فدرال رزرو در روز چهارشنبه اتخاذ خواهد کرد و به دنبال آن گزارش ماهانه مشاغل ایالات متحده در روز جمعه منتشر خواهد شد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
برچسب ها: دلار طلا انس طلا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر