10 آبان 1402 - 20:50

روند کاهشی نرخ تورم در شش ماه دوم سال جاری ادامه پیدا می‌کند

روند کاهشی نرخ تورم در شش ماه دوم سال جاری ادامه پیدا می‌کند
معاون زیربنایی معاون اوّل رئیس‌جمهور گفت: در شش‌ماه اول سال جاری شاهد ثبات ارز بودیم و در تورم نقطه‌به‌نقطه روند کاهشی را شاهدیم.
کد خبر : ۱۵۶۸۱۰

به گزارش ایبنا، یک‌صد و چهل و سومین نشست علمی - تخصصی با عنوان «راهکار‌های مدیریت ارز و تورّم در اقتصاد ایـران» با حضــور جمعی از جامعه علمی، پژوهشی، دانشگاهی، اندیشگاهـی، صاحب‌نظران، مدیـران، کارشناسان دستگاه‌های اجــرایی ملّی و استـانی برگزار شد.

در ابتدای نشست، حمید پاداش؛ معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اوّل رئیس‌جمهور به‌عنوان مدیر علمی نشست، ضمن اشاره به دو پدیده ارز و تورم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های تاریخی دولت­ها در ایران گفت: رابطه بین ارز و تورم همواره در اقتصاد ایران وجود داشته و این رابطه از سال ۱۳۹۷ با فشار بیشتری از سمت ارز به سمت تورم سوق پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در شش‌ماهه اول سال جاری شاهد ثبات ارز بودیم و در مورد تورم نیز در شش‌ماهه اول سال، در تورم نقطه‌به‌نقطه روند کاهشی را شاهد هستیم و سیاست‌های پولی و مالی دولت به سمت کاهش تورم و کاهش نرخ ارز در حال حرکت است و چشم‌انداز شش‌ماهه دوم سال بر اساس بررسی­ نهاد‌های داخلی و نهاد‌های بین‌المللی کاهش نرخ ارز است.

پاداش تاکید کرد: همچنین ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که انتظارات جامعه نیز در مورد تورم و نرخ ارز نسبت به سال گذشته بسیار مثبت بوده که نشانه‌های روند مثبت اقتصاد کلان است.

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر