نرخ بهره در بانک مرکزی آمریکا بدون تغییر باقی ماند

نرخ بهره در بانک مرکزی آمریکا بدون تغییر باقی ماند
بانک های مرکزی خلیج فارس از فدرال رزرو پیروی کردند.
کد خبر : ۱۵۶۸۱۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از الجزیره، بانک مرکزی ایالات متحده دوباره درها را برای افزایش هزینه های استقراض باز گذاشت.

فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات متحده) مطابق با انتظارات بازار، نرخ بهره را بدون تغییر در 5.50 درصد نگه داشت.

این بانک در بیانیه‌ای سیاستی که در آن به قدرت اقتصاد ایالات متحده اذعان داشت، دوباره در را برای افزایش هزینه‌های استقراض باز گذاشت.

بانک مرکزی ایالات متحده به شرایط مالی دشوارتر پیش روی شرکت ها و خانواده ها اشاره کرد.

این دومین بار متوالی است که فدرال رزرو نرخ های بهره را بدون تغییر می گذارد، در میان نشانه هایی مبنی بر تعدیل اشتغال و در عین حال قوی باقی ماندن.

سیاستگذاران بانک مرکزی به طور متوسط انتظار دارند که نرخ بهره معیار در سال جاری به اوج خود برسد که در محدوده 5.50 تا 5.75 درصد، یک چهارم واحد درصد بالاتر از محدوده فعلی است.

بر اساس داده های منتشر شده توسط فدرال رزرو ایالات متحده، نرخ بهره در صندوق های ثبت شده فدرال بالاترین میزان از ابتدای سال 2001 است.
تعدادی از بانک‌های مرکزی از فدرال رزرو آمریکا پیروی کردند و بانک مرکزی قطر امروز تصمیم گرفت پس از ارزیابی سیاست‌های پولی فعلی دولت قطر، نرخ‌های سود فعلی سپرده‌گذاری، وام‌دهی و بازخرید را تعیین کند.

بانک مرکزی قطر - در پستی در حساب رسمی خود در پلتفرم رسانه اجتماعی X توضیح داد که به ارزیابی شرایط اقتصادی و در نظر گرفتن تمام جنبه هایی که ممکن است بر ثبات مالی تأثیر بگذارد، ادامه می دهد.

قطر مرکزی نرخ سود سپرده را 5.75 درصد و نرخ بهره وام بانک را 6.25 درصد نگه داشت. نرخ بازخرید نیز 6.00 درصد نگه داشته شد.

بانک مرکزی امارات نیز تصمیم گرفت نرخ بهره پایه را 5.40 درصد تعیین کند.

بانک های مرکزی عربستان سعودی، بحرین، کویت و سلطان نشین عمان موضع خود را در قبال تصمیم فدرال رزرو آمریکا اعلام نکردند، اما به احتمال زیاد با تصمیم تاییدیه تفاوتی نخواهد داشت، زیرا آنها معمولا از تصمیم فدرال رزرو پیروی می کنند.

بانک های مرکزی خلیج فارس در راستای اهداف خود برای حفظ ثبات پولی و مالی و با توجه به تحولات محلی و جهانی، نرخ بهره را حفظ می کنند.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر