رژیم صهیونیستی: عملیات فلسطینی‌ها ۷۶۰ هزار اسرائیلی را بیکار کرد

رژیم صهیونیستی: عملیات فلسطینی‌ها ۷۶۰ هزار اسرائیلی را بیکار کرد
وزارت کار رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عملیات طوفان الاقصی فلسطین، به بیکار شدن ۷۶۰ هزار نفر در سرزمین‌های اشغالی منجر شد.
کد خبر : ۱۵۶۸۷۵

به گزارش ایبنا و به نقل از روسیا الیوم، وزارت کار رژیم صهیونیستی امروز شنبه در بیانیه رسمی اعلام کرد که تا روز بیست و ششم از آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط گردان‌های القسام وابسته به حماس که امروز شنبه وارد بیست و نهمین روز خود شد، ۷۶۰ هزار اسرائیلی بیکار شدند.

به گفته وزارت کار رژیم صهیونیستی، حدود ۱۸ درصد از نیروی کار در سرزمین‌های اشغالی به دنبال عملیات فلسطینی‌ها (طوفان الاقصی) کار خود را متوقف کردند، زیرا این عملیات باعث اختلال در کسب و کار در اسرائیل، به ویژه در مناطق جنوبی و شمالی شد.

این وزارتخانه اعلام کرد که بیشترین تعداد افراد بیکار در بخش‌های ساختمان و رستورانی است.

وزارت کار رژیم صهیونیستی می‌گوید که ۷۶۰ هزار نفر به دلیل بسته شدن مؤسسات یا پیوستن به ارتش اسرائیل بیکار شده‌اند.

این وزارتخانه اعلام کرد که ۲۷۶ هزار سرباز ذخیره که شغل خود را ترک کرده‌اند، در حال حاضر بیکار هستند، ۱۲۷ هزار کارگر در شهرک‌های همجوار غزه در جنوب و در مرز لبنان در شمال از کار خود بیکار شدند، ۱۸۳ هزار کارفرما در سر کار حاضر نمی‌شوند و ۳۱۹ هزار کارگر به دلیل تعطیلی کامل یا جزئی کار شان به دلیل جنگ غائب هستند.

همچنین ۸۶ هزار کارگر در بخش ساخت و ساز و ۶۲ هزار کارگر در بخش خدمات غذا و نوشیدنی (عمدتا رستوران‌ها و کافه‌ها) شغل خود را از دست دادند.

همچنین درصد کارگرانی که در اسرائیل در مرخصی بدون حقوق هستند به ۷۰ درصد رسیده و بقیه برای همیشه از کار خود اخراج شدند.

پیش از این، نظرسنجی انجام شده توسط اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی در هفته سوم عملیات طوفان‌الاقصی و جنگ غزه نشان داد که ۶۵ درصد از شرکت‌ها در شمال و جنوب سرزمین‌های اشغالی بیش از ۵۰ درصد از درآمد خود را از دست داده‌اند.

۳۰۰ کارشناس ارشد صهیونیست نیز به تازگی هشدار دادند که اقتصاد اسرائیل دوران سختی را سپری می‌کند و کابینه اسرائیل باید اقدامات فوری برای جلوگیری از وخامت اوضاع اقتصادی اتخاذ کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر