با کاهش نگرانی از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو؛

قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت افزایش یافت
در معاملات آسیایی با کاهش نگرانی از افزایش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو و داده های اقتصادی چین قیمت نفت افزایش یافت.
کد خبر : ۱۵۶۹۲۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از سایت اینوستینگ، روز دوشنبه در معاملات آسیایی با کاهش نگرانی از افزایش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو، قیمت نفت افزایش یافت. اگرچه پیش‌بینی چند تحلیل اقتصادی طی این هفته، به‌ویژه از سوی چین، نگرانی معامله‌گران را حفظ کرد. عرضه‌کنندگان اصلی نفت یعنی عربستان سعودی و روسیه اعلام کردند کاهش عرضه خود را تا پایان سال ادامه خواهند داد و بازار‌های نفت را تحت فشار قرار می‌دهند.

با توجه به اینکه نگرانی از اختلالات عرضه در خاورمیانه محقق نشده، بازار‌های نفت همچنان طی دو هفته گذشته با زیان‌های شدید روبرو شدند و معامله گران ریسک بسیار کمتری از جنگ اسرائیل و حماس داشتند. اما این زیان‌ها تا حدودی با کاهش ارزش دلار کاهش یافت، زیرا سیگنال‌های فدرال رزرو و داده‌های ضعیف‌تر از انتظار حقوق و دستمزد باعث افزایش امید از عدم افزایش بیشتر نرخ‌ها توسط بانک مرکزی شد.

درگیری اسرائیل و حماس نیز هیچ نشانه‌ای از خاموشی نشان نداد و اسرائیل درخواست آتش‌بس را رد کرد. بهای معاملات آتی نفت برنت با ۰.۵ درصد افزایش به ۸۵.۱۶ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که بهای معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت تا ساعت ۳:۴۳ بامداد به وقت تهران با ۰.۷ درصد افزایش به ۸۱.۰۹ دلار در هر بشکه رسید. هفته قبل هر دو قرارداد نفتی حدود ۶ درصد سقوط کردند.

نویسنده: معصومه میرمعصومی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر