شکست تحریم‌ها برای به زانو درآوردن روسیه

شکست تحریم‌ها برای به زانو درآوردن روسیه
رئیس انجمن کارآفرینان ایتالیایی در روسیه گفت: تحریم‌های غرب نتوانسته به هدف خود یعنی بی‌ثبات کردن روسیه و اقتصاد آن دست یابد.
کد خبر : ۱۵۶۹۳۹

به گزارش ایبنا به نقل از راشاتودی، ویتوریو تورمبینی، رئیس انجمن کارآفرینان ایتالیایی در روسیه در حاشیه اجلاس اقتصادی اوراسیا در سمرقند گفت، تحریم‌های غرب نتوانسته است به هدف خود یعنی بی‌ثبات کردن روسیه و اقتصاد آن دست یابد.

به گفته تورمبینی، اگر هدف تحریم‌ها به زانو درآوردن روسیه بود، این هدف محقق نشده است.

این مقام تجاری خاطرنشان کرد: «اروپا بیش از روسیه از این تحریم‌ها متضرر می‌شود، مردم فقیر رنج می‌برند، کارآفرینانی که کسب و کار خود را از دست می‌دهند، کارگرانی که شغل خود را از دست می‌دهند، افرادی که قدرت خرید خود را به دلیل هزینه‌های بالای انرژی از دست می‌دهند، رنج می‌برند.»

وی افزود، زمان آن فرا رسیده است که کشور‌ها و دولت‌های غربی به جای تحریم، اقدامات دیگری را انجام دهند، از جمله تلاش برای آغاز گفتگو با مسکو.

وی خاطرنشان کرد: «بدون گفتگو موضوع اوکراین حل نخواهد شد؛ بدون گفتگو هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.»

تورمبینی خاطرنشان کرد، تجارت می‌تواند یکی از راه‌هایی باشد که از طریق آن می‌توان یک راهکار همکاری جدید میان روسیه و اتحادیه اروپا شکل داد.

وی افزود، با این حال، در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های اروپایی تحت فشار هستند تا پروژه‌های خود با روسیه را دنبال نکنند.

تورمبینی در ماه سپتامبر در گفتگو با خبرنگاران گفته بود، تقریبا تمام شرکت‌های ایتالیایی که به دلیل تحریم‌های غرب در چند ماه گذشته به ترک بازار روسیه مجبور شده‌اند، تمایل خود را برای بازگشت ابراز کرده‌اند.

وی افزود، حدود ۱۱۰ شرکت از ایتالیا همچنان ظرفیت تولید خود را در این کشور تحریم‌شده ادامه می‌دهند و ۱۵۰ شرکت در روسیه حضور دارند.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر