قیمت نفت در انتظار انتشار داده‌های اقتصادی چین

قیمت نفت در انتظار انتشار داده‌های اقتصادی چین
در حالی که قیمت نفت با کاهش تولید مستمر عربستان و روسیه در روز گذشته حمایت شد، امروز تمرکز سرمایه‌گذاران بر داده‌های تقاضا در چین است.
کد خبر : ۱۵۶۹۷۸

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از سی ان بی سی، ساعت ۴:۵۷ صبح به وقت تهران، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۲۳ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش به ۸۴.۹۵ دلار در هر بشکه در ساعت رسید در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ۸۰.۵۹ دلار در هر بشکه رسید که ۲۳ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش داشت. روز دوشنبه پس از آنکه صادرکنندگان بزرگ نفت یعنی عربستان سعودی و روسیه به کاهش داوطلبانه بیشتر عرضه نفت تا پایان سال تاکید و تایید داشتند، هر دو شاخص نفتی حدود ۳۰ سنت افزایش یافتند.


طبق نظر تحلیل گران و با اشاره به اینکه همه نگاه‌ها به داده‌های این هفته از چین معطوف شده، قیمت نفت با کاهش تولید مستمر عربستان و روسیه در روز گذشته حمایت شد، اما توجه سرمایه گذاران به تقاضا در چین متمرکز است. چین آمار واردات و صادرات ماه اکتبر را امروز منتشر خواهد کرد، در حالی که وام‌های بانکی، اعتبارات و داده‌های تورم قیمت مصرف کننده در روز پنجشنبه ارائه می‌شود. انتظار داریم در آینده شاهد تنشی در سطوح قیمت‌های فعلی نفت با توجه به اخبار عرضه و تقاضا باشیم.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت که اسرائیل «مکث‌های تاکتیکی محدودی» در جنگ غزه را برای تسهیل ورود کمک‌ها یا خروج گروگان‌ها در نظر خواهد گرفت، اما با وجود افزایش فشار بین المللی، درخواست مجدد آتش بس عمومی را رد کرد. یک منبع وزارت انرژی اعلام کرد که عربستان سعودی روز یکشنبه تایید کرد که به کاهش داوطلبانه اضافه خود به میزان یک میلیون بشکه در روز ادامه می‌دهد که تا دسامبر به تولید حدود ۹ میلیون بشکه در روز تبدیل می‌شود. مسکو هم اعلام کرد که تا پایان ماه دسامبر به کاهش ۳۰۰ هزار بشکه‌ای در روز از صادرات نفت خام و فرآورده‌های نفتی خود ادامه می‌دهد.

منابع مطلع گفتند که پس از کاهش تحریم‌های آمریکا علیه عرضه نفت ونزوئلا، شرکت دولتی پی دی وی اس‌ای در این کشور در حال مذاکره با شرکت‌های نفتی داخلی و خارجی برای استخدام تجهیزات و خدماتی است تا تولید کاهش‌یافته را احیا کند.

نویسنده: معصومه میرمعصومی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر