16 آبان 1402 - 13:57

کشف دو فقره فرار مالیاتی بزرگ و مطالبه ۵۲۸ میلیارد تومان مالیات

کشف دو فقره فرار مالیاتی بزرگ و مطالبه ۵۲۸ میلیارد تومان مالیات
مدیرکل دفتر بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پول‌شویی از شناسایی دو فقره فرار مالیاتی بزرگ در استان زنجان خبر داد.
کد خبر : ۱۵۶۹۹۷

به گزارش ایبنا، وحید عزیزی در مورد دو فقره پرونده بزرگ فرار مالیاتی در استان زنجان، اظهار داشت: در اجرای بازرسی ماده ۱۸۱ قانون مالیات‏های مستقیم در یک شرکت فعال در حوزه صنعت روی، پس از رسیدگی به اسناد و مدارک به دست آمده، اقدام به صدور اوراق تشخیص متمم عملکرد، اوراق مطالبه متمم مالیات و ارزش افزوده و جرایم عملکرد سنوات ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ نمودیم که مجموع مالیات این موارد در این شرکت حدود ۸۲ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه تمامی اوراق صادره به مودی مالیاتی ابلاغ شده و مراحل قطعیت و وصول پرونده در دست اقدام است، افزود: تمامی مستندات فروش شرکت از دفاتر فروش غیر رسمی که به صورت دستی تهیه شده بود، استخراج و در گزارش متمم شرکت اعمال شده است.

مدیرکل دفتر بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پول‌شویی سازمان امور مالیاتی همچنین به پرونده فرار مالیاتی شرکت دیگری اشاره کرد و گفت: در اجرای بازرسی ماده ۱۸۱ قانون مالیات‏های مستقیم یک شرکت فولادی فعال در استان زنجان، پس از بررسی و رسیدگی اسناد و مدارک به دست آمده، اوراق تشخیص متمم عملکرد، اوراق مطالبه متمم مالیات و ارزش افزوده سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ برگ تشخیص مالیات به ارزش حدود ۴۴۶ میلیارد تومان صادر شده است.

وی گفت: پرونده دو فقره فرار مالیاتی بزرگ در استان زنجان به ارزش ۵۲۸ میلیارد تومان است که این میزان مالیات از دو شرکت یاد شده مطالبه شده است.

بنا بر این گزارش، درآمد مالیاتی به عنوان حق شارژ شهروندان برای اداره جامعه است که در همه کشور‌ها قوانین محکمی برای مقابله با فرار مالیاتی وضع می‌شود. از طرف دیگر دولت‌ها هم موظفند علاوه بر رعایت صرفه و صلاح جامعه و خود داری از هزینه تراشی، در بودجه جاری صرفه‌جویی کنند و از بزرگ شدن حجم دولت خودداری نمایند و نیز موارد مصرف مالیات را به طور شفاف به اطلاع مردم مالیات دهنده، برسانند به این طریق یک تعلق اجتماعی برای مردم و مودیان مالیات ایجاد می‌شود.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر