ارزش دلاری بورس چه قدر است؟

ارزش دلاری بورس چه قدر است؟
رئیس سابق سازمان بورس بیان کرد: سود شرکت‌های بورسی ۱۸.۷ میلیارد دلار است و همچنین ارزش دلاری بورس به ۱۷۰ میلیارد دلار رسیده است.
کد خبر : ۱۵۷۰۰۷

به گزارش خبرنگار ایبنا، حسن قالیباف اصل، رئیس سابق سازمان بورس در پنل چشم انداز نرخ بهره، نرخ ارز و بازار سهام  گفت: در اقتصاد نرخ ارز و نرخ بهره دارای اهمیت هستند، همچنین شاخص‌های بازار سرمایه در تمامی دنیا پیشرو هستند، اما در ایران به دلیل قیمت گذاری دستوری بازار سرمایه  پیشتاز نیست.

 

 
وی با اشاره به این که در حال حاضرp/e بازار سرمایه در حدود ۷ است گفت: p/e  بازار سهام به زیر قیمت میانگین رسیده  که این بیانگر جذابیت بازار است. لازم به ذکر است که با کاهش انتظارات تورمی منابع صندوق‌های درآمد ثابت نیز کاهش یافته و همچنین p/e پایین‌تراز میانگین رسیده است.

 

قالیباف اصل تاکید کرد: سود شرکت‌های بورسی ۱۸.۷ میلیارد دلار است و ارزش دلاری بورس به۱۷۰ میلیارد دلار رسیده ، این در حالی است که ارزش دلاری بورس در سال ۹۳ حدود ۱۷۰ میلیارد دلار بوده، اما از سال ۹۳ تا کنون شرکت‌های زیادی وارد بازار سرمایه شدند، بنابراین ارزش دلاری بازار سرمایه عقب افتادگی بسیار زیادی نسبت به سال ۹۳ دارد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر