کاهش قیمت نفت در پی نوسانات عرضه و تقاضای جهانی

کاهش قیمت نفت در پی نوسانات عرضه و تقاضای جهانی
با ارسال سیگنال افزایش عرضه نفت، قیمت نفت به پایین‌ترین حد در ۳ ماه گذشته سقوط کرد.
کد خبر : ۱۵۷۰۴۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از سی ان بی سی، داده‌های صنعت نشان داد که عرضه نفت خام آمریکا افزایش یافته و از سوی دیگر داده‌های پرنوسان اقتصادی چین نگرانی را از تقاضای جهانی نفت خام افزایش داده است و در نتیجه قیمت نفت روز چهارشنبه به پایین‌ترین حد خود در بیش از سه ماه گذشته رسید. بهای معاملات آتی نفت برنت تا ساعت ۳:۳۶ بامداد به وقت تهران با ۲۵ سنت کاهش به ۸۱.۳۶ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات نفت خام آمریکا با ۳۵ سنت کاهش به ۷۷.۰۲ دلار در هر بشکه رسید. در معاملات اولیه آسیا هر دو قرارداد به کمترین میزان از ۲۴ جولای رسیده اند.

اواخر روز سه شنبه منابع بازار با استناد به ارقام موسسه امریکن پترولیوم گفتند، هفته گذشته ذخایر نفت خام آمریکا تقریباً ۱۲ میلیون بشکه افزایش یافت. اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده یا EIA، انتشار داده‌های موجودی هفته جاری و منتهی به ۱۳ نوامبر را به تعویق خواهد انداخت. روز سه شنبه اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد با وجود کاهش بیشتر تقاضا، تولید نفت خام در ایالات متحده در سال جاری اندکی کمتر از پیش بینی قبلی افزایش می‌یابد. اکنون این اداره پیش بینی کرد که  مصرف نفت در این کشور برخلاف پیش بینی قبل که معادل ۱۰۰ هزار بشکه بود، در سال جاری به میزان ۳۰۰ هزاربشکه در روز کاهش یابد.

داده‌های چین، به عنوان بزرگ‌ترین مصرف کننده نفت در جهان، نیز تردید‌هایی را در مورد چشم انداز تقاضا ایجاد کرد. واردات نفت خام چین در ماه اکتبر رشد قابل توجهی را نشان داد، اما کل صادرات کالا و خدمات با سرعتی بیش از انتظار کاهش یافت و نگرانی از کاهش تقاضای جهانی انرژی را افزایش داد. افزایش فشار روی قیمت نفت و کاهش ارزش دلار آمریکا باعث می‌شود نفت برای دارندگان ارز‌های دیگر گران‌تر شود.

 

نویسنده: معصومه میرمعصومی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر