اسرائیل از زمان آغاز جنگ غزه ۳.۷ میلیارد دلار اوراق قرضه منتشر کرده است

اسرائیل از زمان آغاز جنگ غزه ۳.۷ میلیارد دلار اوراق قرضه منتشر کرده است
این اوراق قرضه، به قیمت‌های ۱ میلیارد دلاری، ۱.۹ میلیارد دلاری و ۸۰۰ میلیون دلاری تقسیم می‌شود.
کد خبر : ۱۵۷۰۶۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از آناتول، داده‌های منتشر شده توسط بلومبرگ نشان می‌دهد که اسرائیل از زمان آغاز جنگ در نوار غزه، اوراق قرضه و اوراق بدهی به ارزش مجموعا ۳.۷ میلیارد دلار منتشر کرده است.

این خبرگزاری روز چهارشنبه به نقل از دنی ناوه، مدیر عامل اسرائیل باندز، گفت که اسرائیل از زمان آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر، اوراق قرضه به ارزش یک میلیارد دلار فروخته است.

وی با بیان اینکه تعداد اوراق فروخته شده بالغ بر یک میلیارد دلار رکورد محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: آمریکا و شهرداری‌های آمریکا اقدام به خرید این اوراق کردند.

اوراق قرضه اسرائیل بخشی از شرکت توسعه کارگزاری اسرائیل مستقر در نیویورک است و در سال ۱۹۵۱ توسط نخست وزیر سابق دیوید بن گوریون تأسیس شد.


علاوه بر اوراق قرضه اسرائیل، دولت از زمان شروع جنگ، اوراق خصوصی صادر کرده است. به گزارش بلومبرگ، این شرکت ۱.۹ میلیارد دلار اوراق بدهی سه ساله را با بهره ۵ درصد از طریق گروه گلدمن ساکس فروخت.

اسرائیل همچنین ۸۰۰ میلیون دلار اوراق بدهی هشت ساله منتشر کرد که فروش آن نیز توسط گلدمن ساکس با نرخ بهره ۶.۵ درصد مدیریت می‌شد؛ بنابراین مجموع فروش اوراق قرضه و سایر ابزار‌های بدهی توسط اسرائیل از زمان آغاز جنگ غزه به ۳.۷ میلیارد دلار می‌رسد.

اوراق بهادار منتشر شده توسط این شرکت از حمایت کامل دولت اسرائیل به ویژه در زمان جنگ برخوردار است و تقاضا اغلب در زمان درگیری افزایش می‌یابد.

اوراق قرضه اسرائیلی ابزار‌های خرده فروشی ترجیحی هستند و بازار ثانویه ندارند، به این معنی که تجارت آن‌ها در بورس اوراق بهادار دشوار است، یعنی نمی‌توان آن‌ها را بیش از یک بار خرید و فروش کرد.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر